Avatar billede tearz Nybegynder
09. juli 2006 - 15:32 Der er 4 kommentarer

Hvordan laver jeg en spilbar dvd

hej jeg har kopieret nogle filer ind fra en dvd der medfulgte en music cd. derved har jeg fået mappen VIDEO_TS og en masse .VOB filer osv. så er mit spøgsmål hvordan opretter jeg det til en dvd? Jeg har nero men kan ikke umiddelbart finde noget værktøj der gør den spilbar i en dvd maskine.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
09. juli 2006 - 15:51 #1
Hvis du har kopieret hele mappen VIDEO_TS over på harddisken, går du ind i Nero og trykker på DVD_Video i venstre side. Derefter trækker du din VIDEO_TS mappe over i venstre side. Så burde du kunne brænde uden problemer med mindre du har pillet eller fjernet filer i mappen.
Ellers prøv at kigge på denne guide.
http://www.dvdshrink.info/nero-video.php
Men prøv først på en sletbar disk :-)
Avatar billede tearz Nybegynder
09. juli 2006 - 16:26 #2
jeg har fulgt din guide men brænde ikonet forbliver gråt og uklikbart
Avatar billede norbert_ Nybegynder
09. juli 2006 - 16:34 #3
Det lyder godt nok mystisk! Hvordan har du rippet filerne over på harddisken?
Avatar billede pongman Nybegynder
16. juli 2006 - 00:23 #4
Du har formentlig ikke fået de rigtige/alle filer med (hvis du bare har kopieret filerne over som du plejer med f.eks. data filer, virker det formentlig ikke).
Grunden til at brænde ikonet er gråt er at du ikke har fået alle de nødvendige filer med i dit 'projekt'.

Prøv at rip dvd'en med dvddecrypter (google) eller dvdshrink og brænd den.

Burde virke.