Avatar billede thom0383 Nybegynder
09. juli 2006 - 12:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ekstern Harddisc boks

Hej
Jeg har monteret en løs harddisc i en northQ usb boks.
Problem: Hvordan får jeg discen formatteret, den kommer ikke frem ved Fdisk eller lignende??  Og jeg kan ikke "se" den i denne computer.......
Avatar billede jtt Nybegynder
09. juli 2006 - 13:03 #1
Reagere din computer, når du tilslutter boxen - d.v.s. meddeler den at der er fundet ny hardware ?

Kan du se den i Kontrolpanel->System->Enhedshåndtering->Hardware->Diskdrev ? Eller laver din Box "skarnstreger" i form af "ukendt hardware"

Kan Du se disken i Computeradministration -> Diskhåndtering ?

Styresystem ? XP ?
Avatar billede thom0383 Nybegynder
09. juli 2006 - 13:26 #2
Jeg kan godt se den de nævnte steder!! Bruger XP pro..
Avatar billede jtt Nybegynder
09. juli 2006 - 14:29 #3
Har du så ikke mulighed for at formattere den inde i Computeradministration -> Diskhåndtering, ved at højreklikke på drevet og vælge formattering ?

Ved anvendelse af FDISK ensten "i god gammel" DOS version eller via XP-cd tror jeg ikke det kan lykkedes, da USB drevet ikke er "mountet"
Avatar billede ruzzh Nybegynder
10. juli 2006 - 18:18 #4
Hvis det er en ny harddisk, så skal du, som jtt siger, gå ind i diskhåndtering, formatere den og give den en partition (partitionere den). Så burde den virke!
Avatar billede thom0383 Nybegynder
11. juli 2006 - 09:08 #5
Tak for hjælpen, itt og ruzzh. Nu funker den!!
Avatar billede ruzzh Nybegynder
11. juli 2006 - 12:44 #6
Okay! Lyder godt!