Avatar billede gorba Nybegynder
17. november 1999 - 00:29 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Et ønske

hejsa..
*tænder en cigaret*

Jeg har fået interessen for at designe hjemmesider, og til det ville jeg godt have et overslag hvad og hvor/hvordan, og billigst kan blive det man kalder . www-designer/webmaster
Jeg er pisse missundlig på jer programmør.. *GG*.

Mit problem er nok,
jeg er 27 år, og er ikke handelsuddannet m.v. er ikke god til det sproglige. Så at læse en ASP bog på eng, glem det, men det kan der gøres noget ved.
**********************************
Altså. en Datamatiker udd. tager ca 3 år. Derud over skal jeg nok have et eng-kursus samt noget grafisk.
altså ca 4-5 år.
27+4 = 31-32....
puha, folk i dag er ca 16 år og kan en del.
Det er min egen skyld, " ahh, min mor og far har heller ikke været særlige kvikke med at guide en, ja tag cykelmekaniker uddannelsen, det første jeg fik tilbudt".
men hvad kunne eventuelt være løsningen. Jeg er selvfølgelig nød til at tage kursere, men et link til nogle steder ville hjælpe.
Jeg har lavet en side i ren HTML, med lidt javascript, men scriptet drillede og linkede herind.
De få timer jeg har " 4 timer om aften" i det private hjem rækker ikke langt, jeg er ikke tabt bag en vogn, kan bare ikke finde de sider, der er netop om det.
Jeg køber bøger m.v, men grafikken m.v driller.
nå..
men det jeg efterlyser er:
HVAD SKAL JEG GØRE.
et seriøst råd gives point...
gorba
Avatar billede geeeet Nybegynder
17. november 1999 - 00:36 #1
Det eneste der er at gøre er som du selv skriver at tage nogle kurser, du kan selvfølgelig også lære dig selv en masse, men det er ofte mere tidskrævende end at lære det af andre.

Hvis du har photoshop på din computer og gerne vil have hjælp til grafikken, er http://www.eyeball-design.com et kanon sted med en masse konkrete eksempler som man kan bruge...

Håber det er til hjælp...
Avatar billede geeeet Nybegynder
17. november 1999 - 00:38 #2
Kig derudover på nogle af de mange sider der findes på nettet...

Som min lærer sagde: først skal man abe, så skal man skbe...

Kig i andres kildekode og ret lidt i den, man lærer lidt hele tiden...
Avatar billede gorba Nybegynder
17. november 1999 - 00:40 #3
ja,,
det har jeg hørt...
men nu siger du, ret lidt i den,,
øhh, jeg har ikke adgang til andres servere...
Avatar billede geeeet Nybegynder
17. november 1999 - 00:49 #4
"vis" --> "kilde" --> "filer" --> "gem som"

Gem deres sider på din egen maskine og leg med deres koder...
Avatar billede one Nybegynder
17. november 1999 - 00:54 #5
hehe  gorba>>  jeg er 17  og gik igang da jeg var 14  jeg synes at jeg skulle havde startet tidliger, men nej  man gad ikke  );  nåå men hvis du tænker på grafik  så som skjoldby har fortalt mig  (han er grafiker) kan du ikke lære at være kreativ hvis du tager den uddannelse  eller kurser eller kigger på andres ting, den eneste måde at være kreativ på  som man skal være vis man vil lave fed grafik  er bare at begynde og  tegne tegnetegnetegnetegne  osv ... mht  html osv  så kan du højer klikke på siderne  og view source

MVH  Andreas
Avatar billede geeeet Nybegynder
17. november 1999 - 01:05 #6
one --> Du hænger ud med cyber-e ikke???

Hvor gammel er han i grunden???

Bare for at være nysggerig..
Avatar billede one Nybegynder
17. november 1999 - 01:07 #7
mener han er  17  nej vi hænger ikke ud mere da jeg er i usa og han er i dk  (: men vi gjorde  ja

Andreas
Avatar billede villadsen Nybegynder
17. november 1999 - 01:27 #8
Måske du skulle overveje at satse på enten grafik _eller_ programmering. Hvis du vil være en haj er det alt for let at fejle hvis du vil det hele med det samme.
Avatar billede kallerelli Nybegynder
17. november 1999 - 07:56 #9
Er du ved forsvaret? Så prøv mikroinstruktør uddannelsen (Hobro Handelsgynasium) på 1 år eller IT-økonom (Vejle) på 2 år, de to uddannelser er bedre og mere bredt anvendelige end datamatiker. Mikro uddannelsen er et halvt års teori hvor man lærer noget om alt og i praktik perioden (det sidste halve år) kan man vælge et sted hvor man laver web designs. Bare klø på, der er lys for enden af tunnelen!
Avatar billede manon Nybegynder
17. november 1999 - 09:38 #10
Gorba>
Tålmodighed - masser af tålmodighed og græsset er IKKE altid grønnere på den anden side.
Ok - sådan her kan det også gå:
16 år - ud af skolen
18 år - færdig med landbrugsuddannelse.
20 år - ud af forsvaret som profesionel soldat.
21 år - sabbat/sælger under sydens sol.
23 år - starter på et nyt job ( stadig aktiv, derfor "top secret")
25 år - tjener 450.000.-/år men røvkeder mig på jobbet.
28 år - tjener stadig 450.000.-/år men er nu stavnsbundet af banken.
29 år - Få sin 1. PC ( den virker sgu´ endnu *s*)
30 år - laver sin 1. HP. (bare for sjov)
31 år - starter et lillebitte webdesignfirma, og har indtil d.d. 5 stabile kunder der vender tilbage og flere er på vej.
I mellemtiden er der blevet købt bøger og atter bøger, læst og lært, lyttet og prøvet ting af.

Intensioner: Bliver økonomisk uafhængig.
Fremtid: Leve af webdesign - NEJ - det sker for meget i webverden, så det er næsten umuligt for den enkelte at følgen med og lære alt det man skal for at få den perfekte HP.
Nutid: Bruger eksperten og alle de geniale hjerner/mennesker der hjælper en med de emner man IKKE selv er ekspert i.

Eks.: Jeg har en ven som programmerer i php,asp,javascript osv., men hvordan man bruger ICQ - så er han på samme stadie som mig, som jeg er indefor hans emne.

Pointen:

Lær og smid janteloven og skyggeklapperne væk !

Benyt din spildtid i hverdagen - start med små hæfter du kan have i lommen og læs.
Prøv diverse programmer - har du dem ikke, så spørg rundt omkring dig.

Dette er ikke den perfekte løsning til at blive en ny webguru, men kan få dig og dit behov til dine ambitioner frem.

Du kan ikke når alle områder indenfor web´en, men du kan blive specialist indenfor et område som netop passer dig - og det på kun 5 måneder.

Lyt til "ONE" - hans forslag er at gøre sig i det grafiske - det er en god ide. For er grafiken ikke på plads på HP´en, så kan alverdens scripter og smarte ting ikke hjælpe.

Håber du finder ud af noget...

\mvh manon

PS: Nå ja - en god PC/Mac der virker og kan håndtere dine behov er naturligvis et must.

Avatar billede gorba Nybegynder
18. november 1999 - 12:30 #11
one>
Det har du selvfølgelig ret i..
jeg ved sgu ikke hvorfor jeg indsendte det her, for alt hvad der bliver skrevet er klart min tanke,
Og til at se andres koder,, jeg ved skam godt hvordan,, SS
Avatar billede gorba Nybegynder
18. november 1999 - 12:33 #12
manon>
jamen det er da fedt for dig,,
ja, tålmodighed er nok det der skal til, men alderen trykker,, hahahaha
nå.
et godt overblik du gav der,,
vender tilbage med yderligere svar...
frokost slut..
Avatar billede gorba Nybegynder
19. november 1999 - 23:19 #13
I får lov at dele..
Jeg takker.. og sætter mig kraftigt ind i det, selv om det er svært for mig.
se, nu må jeg igen oprette et nyt ?. det kan i se nærmere om..