Avatar billede savle Nybegynder
11. maj 2001 - 15:27 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Disable skærmkort i bios.

Hvor i bios\'en på et bundkort( GA-5SMM SiS 530 AGPset)kan man disable skærmkortet så den kun bruger det nye er et ( RIVA TNT2 M64)
det er instaleret og fundet under opstart men,på anden billede under opstart viser den (Display Type EGA/VGA)?. Til sist vises der en( Guiden tilføj ny hardware) det er Standard PCI-grafikkort VGA. Hvis man installere det og disabler det under egenskaber for system eller trykker annulere virker det nye ikke optimalt, under Directx Diagnostic Tool/Display/ er der tre knapper hvor den AGP Texture er disable, bruger Directx version 8.1 .
Håber det er til at forstå.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. maj 2001 - 15:33 #1
Display Type EGA/VGA er helt normalt, det skal du ikke tage dig af.
Hvis du har manualen er jeg sikker på at du kan finde enten en jumper på bundkort ellers står det et eller andet sted i bios opsætningen.
Avatar billede savle Nybegynder
11. maj 2001 - 15:52 #2
Har læst i manualen og prøvet at skifte/byte runt på indstillingerne i bios\'en men kan ikke få den til at lade være med at komme med guiden tilføj ny osv. så vis der er en der kan fortælle hvad det heder det man disabler i bios, er det ikke derfor den vil installer et skærmkort til? så der er to skærmkort under egenskaber for system og det understøtter mit bundkort ikke.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2001 - 16:01 #3
Vises der to skærmkort under Denne computer-Egenskaber-Enhedsorientering-Skærmkort?
Slet så On Board skærmkortet, så disse drivere er væk. Genstart- gå i Bios og find Diosable On Board Graphic eller hvad det nu måtte hedde i din bios (som sagt se i manual til bundkort, måske kan det ikke disables i bios, men skal ske via en jumper på bundkort).
Herefter er det normalt at pc ved opstart vil sige \"Der er fundet ny hardware...) Det er så dit ny PCI TNT kort som nu skal installeres. On board kortet skal altså være afinstalleret og disablet først.
Avatar billede savle Nybegynder
11. maj 2001 - 16:18 #4
Ja det tænktet jeg nok havde ikke disablet det gamle først kun afinstaleret,det nye køre godt nok men der mangler den funktion i Directx og hvis man siger ja til guiden installeres der et PCI-grafikkort VGA, så der er to kort under egenskaber for system.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2001 - 16:35 #5
Forstår dig ikke helt med at der vises to kort: Hvis du under Enhedshåndtering-Skærmkort vælger \"Fjern\" (dit Onboard kort) og derefter får OnBoard Graphic disablet i bios eller via jumper burde du ved ny genstart få \"Der er fundet ny hardware...)  (dit PCI TNT kort) og dette installeres med drivere korrekt..
Herefter skal Enhedsorientering kun vise et skærmkort - det nye
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2001 - 16:43 #6
Du skriver i din indledning \"Til sist vises der en( Guiden tilføj ny hardware) det er Standard PCI-grafikkort VGA.\" Standard PCI ?  - er det ikke fordi du under installetionen ikke vælger \"Har diskette/CD-rom\" hvor de aktuelle rigtige drivere til det ny kort er? - Hvis ikke du vælger det bliver jo netop standard driverne indlæst og ikke de specifikke drivere til dit ny kort.
Avatar billede savle Nybegynder
11. maj 2001 - 16:47 #7
Jeg mener der er kun et skærmkort nu Riva TNT2 M64. Men denne guide kommer jo være gang.
Lader det stå lidt inu kunne jo være der var en der viste om det er en jumper der skal flytes eller det er i bios kan ikke forstå det der står i bogen(engelsk er mit problem).
Takker for svarne ind til videre.
ps.der gives gerne flere point vis der er et eller flere svar der kan bruges.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2001 - 16:53 #8
Det er godt, at der nu kun vises eet skærmkort - dit nye. Men at guiden kommer hver gang, tyder på, at install. af driverne ikke er gjort helt færdig af en eller anden grund.
Har du prøvet at lade dit nye kort indlæse (installere) driverne en gang til \"Fra diskette/CD-rom\" eller hvor du nu har dem?
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2001 - 16:56 #9
Skal lige sige, at jeg har samme kort som du nu pr
øver at installere - dog er mit APG x4 og ikke PCI, og jeg har ikke oplevet de probs, som du nu har. Mit kører fint.
Avatar billede savle Nybegynder
11. maj 2001 - 17:00 #10
Løber lige ud og spiler bold med mine drenge så jeg vender tilbage sener.
Efter jeg har prøvet dit forslag. Takker
Avatar billede rz2001 Nybegynder
11. maj 2001 - 18:57 #11
Hej jeg har samme bundkort og har haft de samme problemer.

Du går ind i Bios,  finder Integrated Periphals (Ikke stavet rigtigt) der skulle så gerne være en der hedder \"Init Display First\" Der vælger du Pci i stedet for Agp- Så gemmer du og så skulle det gerne virke.
Avatar billede rz2001 Nybegynder
11. maj 2001 - 19:18 #12
Selvom jeg har disablet mit Onboard grafikkort, har jeg stadigvæk to kort installeret. Mit onboard kort har jeg installeret som et Standard Grafikkort, der sker ikke noget ved at have de to kort installeret samtidigt, min kører fint. Du skal bare ikke prøve at installere dit gamle onboard kort som Sis 530, så går den fast, eller det gør min i hvert fald.

Håber du får det til at virke.
Avatar billede savle Nybegynder
11. maj 2001 - 23:33 #13
Nu er det blivet instaleret med to skærmkort hvor standart kotet er disablet men, under Directx Diagnostic Tool/Display/ er der tre knapper hvor den AGP Texture er disablet skal den være det?

Musen hakker/hænger/langsom i spil,

rz2001 vil du svare, syntes bare det ikke ser rigtig ud med sådan et gultmærke i egenskaber for system, min bios var sat til det du skriver men viste ikke det skulle være sådan.
Takker for hjælpen.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2001 - 01:16 #14
\"hvor den AGP Texture er disablet skal den være det?\" ja, det er formentlig ok - dit kort er jo PCI.
Avatar billede savle Nybegynder
12. maj 2001 - 09:49 #15
Den gjorde det samme med SiS530 + de to ander knapper bliv disablede når man brugte Directx over 7.0a Der er et spil der kommer med en fejl(3Dfx version
This demo will run only on 3D accelerator cards that
use the 3Dfx Voodoo Graphics or Voodoo Rush chipsets.

Video card drivers must be installed
------------------------------------
This demo requires 3Dfx Glide (video drivers) version 2.3 or
greater.

When running Turok, if you get the message \"Unable to open
graphics driver: video_3dfx.dll\", you either haven\'t installed
the Glide drivers, or you have an early version.

You can download Glide 2.3 at the following address:

http://www.3dfx.com/software/download_glidert.html
Den adr. virker ikke for mig.

Så hvad er det den mangler, det med mussen er rettet men har på fornemmelsen at det ikke er som det skal være.
Venter på et svar fra rz2001 så i kan få jeres point.
retaxes =20
halifax =40
rz2001  =40
håber det er ok. Og takker igen.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2001 - 11:23 #16
Prøv om du kan finde noget brugbart 3dfx stuff her
http://www.voodoofiles.com/c/3dfxlinks

jeg har ikke erfaring med 3dfx drivere så du må prøve dig frem eller søge hjælp hos andre
Avatar billede rz2001 Nybegynder
13. maj 2001 - 18:32 #17
I det spil du spiller skal du ikke sætte grafikken til at være 3Dfx glide, men OpenGL eller noget andet!
Avatar billede rz2001 Nybegynder
13. maj 2001 - 18:32 #18
I det spil du spiller skal du ikke sætte grafikken til at være 3Dfx glide, men OpenGL eller noget andet!
Avatar billede savle Nybegynder
13. maj 2001 - 21:07 #19
Takker igen.