Avatar billede cruetrue Nybegynder
08. juli 2006 - 09:27 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Hvor er sikringen i en billader?

Hej,

Jeg har købt en billader. Desværre tror jeg, at sikringen røg, da jeg brugte den første gang. Problemet er så bare, at jeg ikke er sikker på, hvor sikringen sidder henne. Kan I vise mig den?

http://www.iagelev.dk/Billede.jpg
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. juli 2006 - 09:30 #1
Det ligner mere en inverter end en lader..
Kan du tage et tydeligere billede?
Avatar billede cruetrue Nybegynder
08. juli 2006 - 09:37 #2
Er det ikke det samme? Det troede jeg ellers :)
Det er enten en "strøminverter 12/230V 150W output(250351)" eller en "strøminverter 24/230V 150W output(250353)" - men det gør vel ikke den store forskel, hvilken det er.

Nye billeder (taget med det digital kamera, som jeg ikke kunne finde før ;)):
http://www.iagelev.dk/Billede2.jpg
http://www.iagelev.dk/Billede3.jpg
http://www.iagelev.dk/Billede4.jpg
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. juli 2006 - 09:42 #3
Om det gør en forskel er svært at sige.. er det 12V udgaven du sætter til en lastbil er den nok død...
Er det 24V udgaven du sætter til en bil sker der nok ikke noget...
Hvor stor en belastning har du sat på den? mere end de 150W den er opgivet til?
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. juli 2006 - 09:47 #4
Søg på kortet efter et kompanemt med S, den kan også være sat i trafoen som en smeltetråd, brug et ohmmeter, så finder du den.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2006 - 09:47 #5
sikringen kan være af typen termosikring som bliver normal når den bliver kold igen ?

ellers kan sikringen sidde ude i spidsen a cigar stikket ,den kan skrues af
Avatar billede cruetrue Nybegynder
08. juli 2006 - 09:48 #6
Jeg har lige tjekket - 12/230V billader 150W står der på ordrekvitteringen. Jeg har brugt den i en bil, hvor jeg satte den til min bærbare.
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. juli 2006 - 09:48 #7
Sikringen kan være inbygget i et sort plastikhus, de er normalt mærket S eller F (fuse)
Avatar billede cruetrue Nybegynder
08. juli 2006 - 09:52 #8
Der er ingen af jer, der blot kan vise mig det på et af billederne?

Jetdirect: Jeg prøver den lige igen. Jeg  tror dog ikke, at den er blevet normal igen, men det er forsøget værd.
Avatar billede cruetrue Nybegynder
08. juli 2006 - 10:10 #9
Nope, den virker ikke - så  ingen termosikring.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. juli 2006 - 10:36 #10
Cruetrue... nu ved jeg ikke om du selv har set billederne.. men de er pænt sagt ringe til nogen form for analyse.
Du svarede aldrig på om du har belastet den med mere end de 150w den er opgivet til.
Avatar billede antikat Nybegynder
08. juli 2006 - 10:58 #11
Prøv at stikke næsen ned i den.. lugter den brændt ?

har du tjekket om der er spænding i dit stik i bilen, nogle biler er udstyret med sikring som gør at den slukker for strømen hvis du har tappet for meget fra batteriet uden at bilen køre, for at sikre at der er nok til at starte bilen.

hvis det er tilfældet prøv at starte bilen og se om det hjælper.
Avatar billede draeber Nybegynder
08. juli 2006 - 11:01 #12
jeg er næsten sikker på, at den sidder i cigar-stikket, som jetdirect har foreslået!

Men har du checket sikringen i bilen? Virker alt andet udstyr i cigar-tænderen?
Prøv evt. om cigar-tænderen kan blive varm. Hvis den ikke kan det, er der meget sandsynligt ikke strøm i stikket.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2006 - 17:22 #13
problemet med cigar tænderen i en bil er den ofte deler sikring med andet udstyr fx radioen eller kabine lyset men kig i sikrings boksen i din bil .
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2006 - 22:47 #14
har du nyt i sagen ?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. oktober 2006 - 21:48 #15
Er du kommet videre?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2007 - 21:03 #16
lukketid
Avatar billede cruetrue Nybegynder
13. december 2007 - 23:34 #17
I må undskylde, jeg ikke har svaret på denne noget før - den havde jeg glemt alt om. Det endte med, jeg gav op og købte en ny ;)
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 20:58 #18
hvorfor smider du den ikke retur der er stadig reklamations ret på den