Avatar billede phantom_x Nybegynder
07. juli 2006 - 14:39 Der er 7 kommentarer

Vil kun boote med windows cd i drev

Jeg har et lille problem. Under min windows installation gik der et eller andet galt med partitionerne og min forhenværende c: blev til d:... dvs: på C: ligger boot filen men på D: ligger selve windows, programmerne osv.
Det kunne jeg godt leve med hvis det ikke var fordi at jeg ikke kan boote op uden at have min windows cd i drevet.
Hvis jeg ikke har dette skriver den :"NTLDR mangler, tryk ctrl, alt og delete" for at genstarte.
Normalt betyder det at man booter fra den forkerte disk, men det har jeg sikret mig at det ikke er problemet.
Det sjove er at man skal bare lade boot timeren til cd'en løbe ud! Dvs. at den aldrig booter fra cd.
Jeg kunne formatere og geninstallere men jeg har allerede sat det hele op igen og flere dages arbejde er spildt hvis jeg formaterer.
Nogen som ved hvordan man får den til at boote rigtigt og evt. kan bytte om på drevene så c: bliver ansvarlig for det hele igen.

C: og D: er samme disk men partitioneret.

Det er WinXp x64 proff. jeg bruger.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2006 - 16:00 #1
Du skal placere din NTLDR og NTDETECT.com i roden - det er det som er dit problem
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2006 - 16:02 #2
Avatar billede phantom_x Nybegynder
07. juli 2006 - 21:42 #3
dette var ikke problemet. begge filer lå der, men jeg kopierede dem over alligevel hvis originalerne skulle være ødelagte.
Andre forslag?
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2006 - 21:59 #4
Det er en af startfilerne der mangler, det er jeg ret sikker
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. juli 2006 - 04:20 #5
har lavet en ny boot.ini men skal jeg lave en ny mbr eller vil det skade evt andet data eller partitionen?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2006 - 06:41 #6
Ny MBR - nej det vil ikke skade
Avatar billede phantom_x Nybegynder
28. juli 2006 - 22:31 #7
ny MBR hjalp ikke og til sidst overgav jeg mig og installerede windows om igen. Tak for hjælpen men da der ikke kom et svar er der desværre ingen point at hente.