Avatar billede lasse.hal Nybegynder
11. maj 2001 - 12:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billeder i filemaker

Jeg har lavet en billede database.
Jeg lægger JPEG billeder i med kopier / sæt ind fra dig. kamera (quiktime format)
Men hvordan får jeg dem let og elegant UD igen. F.eks. for at sende dem som vedlagt fil i en mail. (Uden at skulle igennem Photoshop)
Det ville være dejligt at kunne trække dem direkte fra Filemaker til mail program. Men det kan man ikke !! (måske)

Hvis jeg trækker et billede fra container felt i filemaker til skrivebord, bliver det til et \"Billedudsnit\" som man ikke kan bruge til noget som helst !!

PLEASE....hjælp....
Avatar billede lasse.hal Nybegynder
11. maj 2001 - 12:43 #1
PS: Jeg er Mac bruger !! (selvfølgelig)
Filemaker 5.0
Mac OS 9
Avatar billede finn-l Nybegynder
12. maj 2001 - 18:21 #2
Du kan ikke trække eller kopiere billedefiler ud af FileMaker og beholde det originale filformat.

Når du trækker et billede ud af et Containerfelt er det prewiev billedet du kopiere og derfor får du et \"Billedudsnit\" istedet for.

Jeg vil anbefale dig at oprette en mappe som hører til din Billeddatabase, hvor du opbevarer dine JPEG billeder. Indsæt billederne via \"Insert Picture\" kommandoen, men vælg kun \"Store only a reference to the picture\". Det giver dig en række fordele:

1. Du vil altid have adgang til original billederne i deres oprindelige format (Bla. til email).
2. Databasen fylder MEGET mindre.
3. Hurtigere søgeresultater.

Håber forslaget er noget du kan bruge?

Finn Løvenkrands
http://www.finns-planet.dk/
Avatar billede lasse.hal Nybegynder
15. maj 2001 - 14:05 #3
Tak Finn !