Avatar billede dn-soroe Nybegynder
06. juli 2006 - 16:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Srt fil - kan font size ændres ?

Når jeg afspiller en Divx med en tilhørende SRT fil på min DVD afspiller (ikke via pc), så er teksterne meget små.

Min afspiller man ikke ændre tekst størrelse via setup menuer.

Kan jeg let ændre srt filen så teksten bliver større ?

mvh

Dennis
Avatar billede keysersoze Guru
06. juli 2006 - 16:55 #1
nej - srt er bare en almindelig tekstfil med nogle tidsangivelser og selve tekstningen i så det er afspilleren der skal kunne ændre størrelsen.
Avatar billede Six Nybegynder
06. juli 2006 - 17:37 #2
Hvis du kan leve med at subtitles bliver permanente og ikke kan fravælges: Så kan du følge denne guide http://www.videohelp.com/forum/userguides/153058.php

Der kan du styrre fontsize.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
10. juli 2006 - 11:37 #3
Tak. Havde nu håbet på en lettere løsning...så jeg ikke skulle gemme avi filen.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
12. juli 2006 - 07:34 #4
Fjappe: giver du lige et svar så du kan få nogle points ?
Avatar billede Six Nybegynder
12. juli 2006 - 10:19 #5
det kommer her :D

Fik du det til at virke, selvom det var en lidt mere tidskrævende måde at gøre det på ?
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
12. juli 2006 - 10:26 #6
Har ikke prøvet da programmet koster.... Men tak for hjælpen.
Avatar billede Six Nybegynder
12. juli 2006 - 10:37 #7
hmm... jeg mener godt at man kan bruge trial versionerne til at gøre det med... men så kan du kun gøre det i 30 dage... så vidt jeg lige husker.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
12. juli 2006 - 11:24 #8
Ja, det har du nok ret i.