Avatar billede noerrebronx Nybegynder
05. juli 2006 - 23:26 Der er 3 kommentarer

dlink (DWL-G122) USB client dropper trådløst net efter 2-10 min

Jeg har lige købt en D-LINK DI-524 wireless router og 2 USB sticks (DWL-G122) til to PC'ere. Konfiguration virker fint (WPA-PSK og DHCP) og det trådløse netværk kører fint på en tredje bærbar jeg har med indbygget trådløst kort i. Nå jeg bare kører på den maskine så er der ingen problemer.
Problemet starter når jeg på de 2 sidste Win2k maskiner. Driver er installeret og usb stick sidder i. Maskinerne virker når jeg tænder for PC'erne i ca. 2-10 min og så dropper de af. De kan se netværket, de siger de kan connecte, men de har ingen IP. Min IP range er sat til 99 addresser så det er ikke problemt. Et eller andet sted er der en power setting der lukker mine trådløse USB sticks ned. Jeg har slået alt fra jeg kan komme i tanke om. Nogen der har prøvet noget lignende.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. juli 2006 - 00:31 #1
Når du går ind i egenskaber for den trådløse forbindelse, og derefter klikker på konfigurer ud for opret forbindelse ved hjælp af. Klik på avanceret, og så skal du prøve at finde alle egenskaber der har med forbindelsens hastighed at gøre, og undlade at det er automatisk. Er der noget powersave, skal det være mindst muligt.
Er der noget med sendeeffekt, skal det være maksimalt.

Hvis din router understøtter ændring af "beacon interval, så sæt den til 50. Beacon er netværkets puls, og er den for stor, så kommer enhederne ud af synkonisering med nettab til følge. Kommer Beacon for langt ned, så går det ud over hastigheden, men nettet bliver yderst stabilt, så det er et tveæget sværd. For lidt er skidt, og for meget er også skidt. Kan du ændre dette, så prøv værdien 50.

En anden ting rer den kanal som nettet kører på. Hvis du i din nærhed har et andet net (din nabo), som kører på samme kanal, så kan dine netkort blive forvirret, da de på samme kanal kan se 2 net. Det kan også medføre netudfald, så prøv at ændre kanalen i routeren til en anden, og prøv gerne flere kanaler.
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
06. juli 2006 - 23:36 #2
Slukker Link lampen helt? Hvis "ja":
Jeg har på bærbare været udsat for at den rigtige driver til en usb port ikke leverer strøm nok til nogle usb enheder. Der har flere gange lykkedes mig at få det til at virke bare ved at skifte usb driverene til de standard microsoft drivere der ligger i windows.

Hvis "nej":

Jeg har samme router og samme netkort, og har også et lignende problem, hvorfor jeg også har læst en del om problemer vedr. de 2 devices på nettet, her på det sidste.
Der er selvfølgelig en masse gode råd om at sætte routeren et godt sted, så signalet ikke skal gennem alt for meget og ikke bliver forstyrret af diverse telefoner og andre elektriske dimser der kan "støje". Derefter kan det måske være en ide at skifte channel.

Jeg har læst at hvis man har problemer med at man engang i mellem mister forbindelse (med lige netop vores router) kan løses ved at slå UPnP fra.
Det har ikke hjulpet mig, men det er da et forsøg værd for dig alligevel.
Du slår det fra ved at gå ind på routeres konfugurations side, under punktet Tools > Misc.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. juli 2006 - 13:32 #3
Er du kommet videre ?