Avatar billede pegasus72 Nybegynder
05. juli 2006 - 13:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Max antal inserts pr sekund i MySql fra PHP?

Er der nogen der kender til en officiciel benchmark af hvad et normalt LAMP miljø kan klare af inserts i sekundet?

Vil gerne logge brugerdata direkte i en MySql database.

Har selv prøvet diverse tests og får mellem 400 og 500 inserts pr sekund men mangler en officiel bekræftelse overfor en virksomhed.

Og hvad er benchmark på PHP script? Hvad kan script klare af kørsler pr sekund, da det jo er det der indsætter data.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2006 - 13:47 #1
der findes løgne, store løgne og benchmarks

:-)

INSERT performance afhænger meget af både størrelsen på det indsatte, MyISAM
eller InnoDB og ikke mindst disk systemet.

Jeg kan få betydeligt flere INSERT per sekund med små rækker på min PC
(med 2 x 10000 RPM SATA diske i RAID 0).

Men medmindre du vil teste den faktiske applikation på virksomhedens faktiske
disk system tror jeg ikke at du kan bruge resultater til meget.

Med hensyn til at dokumentere seriøsitet af MySQL så haps noget fra
http://www.mysql.com/customers/ !

Hvis der er bare "normal" CPU kraft tilgængelig så bør MySQL og diskene være
flaskehalsen ikke PHP og CPU for logging.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 17:00 #2
En anden ting, der kan påvirke hastigheden af et INSERT er eventuelle indexes på tabellen. Hvor et index på et felt speeder læsehastigheden op, så gør det INSERT langsommere.

Hvis der er sat constraints på indholdet af et felt, kan det også sløve det ned, da der så skal kontrolleres om betingelserne overholdes.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2006 - 19:24 #3
og husk og hold disken defragmenteret

og hvis det er InnoDB saa have data og log paa separate disk systemer
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2006 - 22:57 #4
all set ?