Avatar billede impala_leg Nybegynder
05. juli 2006 - 11:43 Der er 9 kommentarer

Computeren fryser i spil, melder nv4_disp i blå skærm

Hey all!

Jeg har været lidt rundt herinde og kigge på diverse tråde, det lader til der er en del der har haft samme problem som mig, men jeg kan ikke se der er nogen der er kommet frem til nogen løsning ud over at skifte grafikkortet ud, men sagen er den at min computer crasher i spil, (derfor tror jeg nu det må være mit grafikkort der måske er noget galt med), nogen gange genstartet den simpelthen, andre gange kommer der en blå skærm hvor der står:

der fer fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadelse af computeren

Fejlen skyldes muligvis følgenede fil: nv4_disp

Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren. Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:

Enhedsdriveren sad fast i en uendelig løkke. Dette er normalt tegn på et problem med selve enheden eller med enhedsdriveren, der ikke programerer hardwaren korrekt.

Tekniske oplysninger:(kan ikke læse den da jeg sidder og skriver efter et billede jeg tog med telefonen)

nv4_disp
Starter lagring af den fysiske hukommelse
Lagring af fysisk hukommelse fuldført
kontakt systemadministrator for bla bla bla

Jeg her chekket mine ram med dvs programmer, ser ikke ud til de finder errors på dem
Jeg har prøvet at installere den nyeste driver fra Nvidia's hjemmeside, fryser stadig i spil (battlefield spiller jeg)
Jeg har prøvet med den gamle driver stadig samme problem, spillet fryser simpelthen og nogen gange genstarter computeren af sige selv andre gange "tør den op" men så er sten og træer osv i spillet blevet lilla eller blå osv, altså grafikfejl, og nogen gange (ikke så tit) kommer den der blå skærm

Jeg har haft nogenlunde samme problem da jeg spillede World of warcraft at den fryser, men der kom den somregl tilbage igen, nogen gange normalt andre gange med grafikfejl, jeg har i mellemtiden købt ny HD da den meldte om fejl på disken og den ville køre HD chek hver gang man startede den op, nu er den begyndt at ville chekke min nye hardisk på samme måde, når den er crashed

Lidt data om min computer:

System summarum:

Mainboard :    Asus A8N-E
Chipset :    nVidia nForce4
Processor :    AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz
Physical Memory :    1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )
Video Card :    Nvidia Corp GeForce 6600 GT
Hard Disk :    Maxtor (204 GB)
Hard Disk :    ST3320620AS (320 GB)
DVD-Rom Drive :    _NEC DVD_RW ND-3550A
Monitor Type :    LG Electronics (GoldStar) L1930S - 19 inchs
Network Card :    Atheros Communications Inc AR5212 802.11a/b/g Wireless Adapter
Network Card :    Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
Operating System :    Microsoft Windows XP Professionnal 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX :    Version 9.0c  (marts 2005)

Processor:

Processor :    AMD Athlon 64 3200+
Frequency :    2000 MHz  -  (current : 2400.06 MHz)
Support :    Socket 939
Cache L1 :    128 KB
Cache L2 :    512 KB
Voltage :    1.350 V
Processor Temperature :    37 °C
Processor Fan :    1757 rpm
FPU Coprocessor :    Present
Processor activity : :    3%

Voltage, temperatures and fans

Monitoring Chip :    ITE IT8712F
CPU Core :    1.46 V
+3.3V Voltage :    3.31 V
+5V Voltage :    5.05 V
+12V Voltage :    11.61 V
Chassis Fan :    661 rpm
Processor Fan :    1739 rpm
Power/Aux Fan :    25000 rpm
Processor Temperature :    37 °C
Mainboard Temperature :    41 °C
Power/Aux Temperature :    28 °C
:
Monitoring Chip GPU :    nVidia Driver
Temperature GPU :    44 °C
Fan :    100%
:
Hard Disk Temperature Maxtor 6Y200P0 :    35 °C
Hard Disk Temperature ST3320620AS        :    39 °C

Hvis i skal bruge mere data let me know, men jeg vil meget gerne vide hvad det kan være der laver det her problem som efterhånden er begyndt at irritere mig ret meget, synes efterhånden jeg har prøvet en del ting, men der er ikke rigtig noget der virker.. :-(

MVH
Michael
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. juli 2006 - 00:48 #1
Umiddelbart vil jeg anbefale at køre med kun 512 MB RAM, og test gerne begge klodser.

At du har lavet en RAM test som ikke indikerede problemer, betyder ikke at RAM er fejlfri.
Avatar billede nva Praktikant
06. juli 2006 - 08:34 #2
Avatar billede nva Praktikant
06. juli 2006 - 08:39 #3
Avatar billede impala_leg Nybegynder
06. juli 2006 - 16:02 #4
har du nogen links til test af ramblokke, jeg har kun et program der bare har kørt uden den melder fejl, men dog med begge ramblokke i, jeg har prøvet at følge nogle anvisninger dvs gå ind i fejlsikret tilstand og fjerne driveren starte den op igen og installere driveren der var på min cd fra producenten, men nu begynder min computer at melde der er filer der er beskadigt på win/system32, og at jeg skal køre scandisk..
Den har sagt der var beskadigt filer før bare på en anden harddisk før, som fik mig til at købe en ny HD, men nu melder den også fejl på den.. for mig lyder det som om jeg skal til at formatere igen??
Avatar billede impala_leg Nybegynder
06. juli 2006 - 16:39 #5
jeg kan btw ikke installere den nyeste driver til netkortet fordi der simpelthen ikke sker noget når jeg prøver at åbne programmet, prøver højreklik og åben, sker ikke noget, heller ikke med enter når den er markeret, den kommer med fejl om afbilledet mener jeg den siger nu her, må sige det irritere mig når man ikke kan lokalisere problemet, så man enten kan købe nyt hardware eller opdatere det man har
Avatar billede impala_leg Nybegynder
06. juli 2006 - 22:51 #6
msmsgs.exe - defekt afbildning

Programmet eller DLL'en C:\windows\system32\xpspres.dll er ikke et gyldigt Windows-billede. Kontroller dette med din installationsdiskette. Melder den f.eks. når jeg åbner messenger, den siger det samme når jeg åbner f.eks. avant (min browser) det samme hvor der bare står avant.exe - defekt afbildning osv
Avatar billede nva Praktikant
07. juli 2006 - 08:00 #7
Tror det vil være klogest at følge denne vejledning http://www.eksperten.dk/artikler/954 - ikke mig der følger op.
Avatar billede impala_leg Nybegynder
07. juli 2006 - 10:20 #8
tak, men når jeg klikker på de links der er derinde kan jeg lige ane at den box jeg kan trykke gem/kør/annuller kommer frem, men den forsvinder lynhurtigt igen...
Avatar billede impala_leg Nybegynder
07. juli 2006 - 10:20 #9
har også prøvet at scanne min computer for spyware og virus og den finder ikke noget jeg har f-secure