Avatar billede dennis_harboe Nybegynder
05. juli 2006 - 09:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med hændelse forløbet i flash

Jeg er ved at lave en menu i flash hvor data'en til menu bliver impoteret ind i flash fra en xml-fil(det er sitemap-fil fra asp.net)

det er lavet og virker, jeg har lageret data'en i et array. som jeg vil havde fat i fra en knap. her er et udklip at hændelse forløbet:

button trace: undefined
root trace: Shop;
root trace: DAFF;
root trace: Sponsorer;
root trace: Kontakt;

(button trace er action-script'et ind i movieklippet og root trace er action-script'et i laget action.)

som det kan ses bliver knappen eksekveret først, hvilket virker meget underligt, og noget jeg virkelige ikke forstår.

Hvordan kan det laves så knappen bliver eksekveret bagefter eller på en anden måde få rykket rundt på hændelse forløbet??

ved ikke helt hvilken information i skal bruge for at løse spørgsmålet. so here goes:

jeg har et action lag hvor xml impoteres og gemmes i et array.
har et andet lag hvor der er oprettet et movieklip som indholder en knap og det er så her jeg gerne vil havde fat i mit arrey.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 12:06 #1
Det lyder som om dit movieclip oprettes, før XML-filen når at loade.

Det kan sandsynligvis løses ved at lægge din knap-action ind i onLoad-blokken - noget i denne retning...

mitxml = new XML();
mitxml.ignoreWhite = true;
mitxml.load("indhold.xml");
mitxml.onLoad = function() {
  // Når filen er indlæst, køres denne kode...
  _root.minknap_mc.onRelease = function() {
    trace(this); // Tracer bare hele sulamitten til output...
  };
Avatar billede dennis_harboe Nybegynder
20. oktober 2006 - 10:49 #2
takker.