Avatar billede kam1138 Nybegynder
11. maj 2001 - 10:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tildeling af rettigheder på en Exchange-server

Hejsa..

Jeg har oprettet et antal brugere i nogle forskellige grupper på min lille exchange2000-server. Jeg vil gerne kunne give brugerne i gruppe A rettigheder i gruppe B\'s kalendere i Exchange....og jeg vil det gerne, uden at skulle ind og logge på med gruppe B\'s brugere og fra outlook \"give\" rettigheden til de enkelte medlemmer af gruppe a.

Det jeg leder efter er altså en hurtig måde at give f.eks. en chefgruppe mulighed for at kigge i sælgerens kalender....

Kan man det??
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. maj 2001 - 07:41 #1
Uden at være helt sikker vil jeg sige nej. Du skal ind på hver enkelt kalender og give rettigheder. Derefter er det ikke et problem. Jeg ved godt at det er besværligt, men det er meget rart når det først er gjort. Sæt det op som standard når nye maskiner installeres og lær brugerne at bruge private aftaler, hvis der er noget de ikke ønsker andre skal se. Så kan alle se at vedkommende laver nopget andet, men ikke hvad. Vi bruger det på ca 700 Exchange brugere. Som en side bemærkning har vi fundet et stykke SW der hedder Team-kalender hvor man i et billede kan se flere kalendere.
/Thorsten
Avatar billede kam1138 Nybegynder
14. maj 2001 - 07:54 #2
Hej,

Tak for dit svar....jeg lader det lige stå nogle dage for at se om andre (ja, forhåbentligt ! :) ) kan tilbagevise dit udsagn...men du har desværre nok ret.

Det virker bare utroligt ufleksibelt at jeg som administrator ikke som default kan dele en gruppes kalendere...ikke uden at jeg skal logge på som hver enkelt bruger, konfigurere outlook og ændre indstillinger...

Du ville få en travlt formiddag hvis du pludselig skulle implementere dette på 700 brugere hvis ikke det kan klares på gruppeniveau.

Men jeg tror desværre du har ret - jeg har kigget meget på det, i den store Exchange-bog, i hjælpefiler, nyhedsgrupper osv...

Har du et link til jeres \"Team Kalender\" - er det Microsofts egen \"Team Folder\"? Jeg har set lidt på noget der hedder Outview som antageligt fungerer på samme måde...

Mvh,

/Kasper
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. maj 2001 - 08:10 #3
Jeg har Team-kalender liggende som en zip fil. Derefter er der en .bat der kan køres og den installere SW. Det fungere ved hjælp af en HTML side som opdateres fra Exchangeserveren. Du kan prøve det og se om det var noget for jer.

/Thorsten
Avatar billede kam1138 Nybegynder
14. maj 2001 - 08:19 #4
Hej hop!

Uja, det lyder lækkert....hvis du vil maile den må du meget gerne det på kasper@doek.dk.

Freeware eller trial-version?

På forhånd mange tak!

/Kasper
Avatar billede kam1138 Nybegynder
02. august 2007 - 18:55 #5
lukkes
Avatar billede tlaursen Nybegynder
02. august 2007 - 19:07 #6
Det var ikke pænt gjort ;-(
Fik du ikke zip filen??