Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2006 - 20:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor vil netkortet ikke automatisk hente en valid ip adresse?

Hej,

Jeg har et Philips SNN6500 Wireless Notebok Adapter, når jeg tænder computeren kan jeg se den hurtigt finder det trådløse net og den får godt nok fin forbindelse, men dens ip adresse 0.0.0.0 er ikke valid, er der nogen der ved hvordan man kan sætte dette op så det foregår automatisk.
Avatar billede hassehansen Nybegynder
04. juli 2006 - 20:13 #1
Du skal sætte dit netkort til at bruge DHCP, så skulle den gerne få tildelt en godkendt ip adresse fra dit AccessPoint eller router.

Gå ind i indstillinger for internet forbindelse, og vælg Properties for Internet Protocol (TCP/IP).

Og sørg for at begge knapper Obtain IP automatically og Obtain DNS automatically er markeret.

så skulle det gerne virke.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
04. juli 2006 - 20:29 #2
Samtidig skal roter/AP også være sat op til DHCP
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2006 - 20:52 #3
Det var allerede sådan det stod..... :(
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 07:55 #4
Det er løst.. jeg gav den bare en fast ip adresse....