Avatar billede lajer Nybegynder
04. juli 2006 - 02:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af MS SQL 2005

Hej

Jeg har et problem med opsætningen af MS SQL. I mit projekt, har jeg indtil nu brugt VS.NET 2005's embeddede web server - og her har det ikke været noget problem at connecte til SQL databasen.

Nu vil jeg imidlertid bruge IIS 6 og ikke den embeddede webserver - og nu kan jeg ikke connecte til SQL.

Jeg for følgende exception:

"A connection was successfully established with the server, but then an error occurred during the login process. (provider: Shared Memory Provider, error: 0 - No process is on the other end of the pipe.)"

Men refresher jeg et par gange for jeg:

"Cannot open database "Chat" requested by the login. The login failed.
Login failed for user 'NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE'."

Jeg har brugt 4 timer på google nu. Men kan bare ikke finde det gyldne svar. Er det mig der ikke kan se skoven for træer? Fejlen er jo åbenlys, men hvordan pokker fixer jeg det?

På forhånd tak

Torben Lajer
Avatar billede cjensen Nybegynder
05. juli 2006 - 13:57 #1
Har du husket at tilføje ASPNET-brugeren til gruppen SQLServer2005MSSQLUser$COMPUTERNAME$SQLEXPRESS ?
Avatar billede lajer Nybegynder
14. juli 2006 - 23:20 #2
Måske, kan ikke huske problemet nu :)

Du for points