Avatar billede dennism Nybegynder
03. juli 2006 - 16:24 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Frontpage Extension

Jeg har i noget tid forsøgt at få Frontpage Extension op at køre på min Windows Server 2003.
Frontpage Extension kører som det skal, og jeg kan, vha. administrationsprogrammet, sagtens lave nye brugere mm.

F.eks. har jeg en bruger der hedder vinposten.dk. www-filerne til dette domæner er placeret her:
c:/www/vinposten.dk/www/

Det er fra denne mappe webserveren henter, når jeg besøger domænet vinposten.dk.

Det er derfor upraktisk at, når vinposten.dk logger ind med frontpage, skal uploade filer til en anden mappe (kan ikke huske stien, men det er vist også underordnet?) - denne mappe er jo ikke synlig på adressen.

Nogen der kan fortælle mig hvordan man bedst muligt løser dette problem?
Avatar billede dennism Nybegynder
04. juli 2006 - 10:13 #1
Ingen der kan hjælpe her? :(
Avatar billede dennism Nybegynder
06. juli 2006 - 22:46 #2
come on? :(
Avatar billede random69 Nybegynder
31. juli 2006 - 21:42 #3
Har brug for lidt mere input.
1. mener du hvis man kobler med frontpage op mod ServExt at man lander i en anden mappe, eller er det FTP du snakker om. Der findes flere muligheder at koble op mod serveren med Frontpage.
2. Skal også lige have stien fra C: han lander ind i når man kobler op.
Avatar billede dennism Nybegynder
31. juli 2006 - 22:28 #4
Det jeg mener er, at når man logger ind i FrontPage programmet med den bruger som er oprettet, så lander man i en user-mappe. Kan ikke huske den eksakte sti, men hvis du skal bruge den, kan jeg godt finde den frem?
Avatar billede random69 Nybegynder
31. juli 2006 - 22:41 #5
Yep.. stien er vigtigt for mig for at finde ud af hvor du egentlig lander henne og hvorfor.
Man logger normalt ikke i Fronpage programmet, det kan åbnes uden brugernavn og password. Hvad du snakker om er en obkobling til et web. og for at finde problemet skal jeg finde ud af hvor det web er placeret.. og det kan jeg med stien.
Avatar billede dennism Nybegynder
01. august 2006 - 09:11 #6
Jeg har ikke mulighed for at finde ud af det lige nu - vender tilbage senere på ugen.
Avatar billede dennism Nybegynder
07. august 2006 - 17:54 #7
Kan du stadig hjælpe, hvis jeg finder de rigtige informationer?
Avatar billede random69 Nybegynder
07. august 2006 - 18:09 #8
Jeg vil stadig.. om jeg kan er en anden sag :0)
Avatar billede dennism Nybegynder
07. august 2006 - 19:01 #9
1)
Siden sidst jeg makkede med FrontPage, er der opstået et nyt problem. Jeg kan ikke få kontakt til serveren. I FrontPage vælger jeg Filer => Åben web-sted

Her skriver jeg:
ftp://www.demahost.dk:1080

Derefter indtaster jeg brugernavn og password.

Jeg får da beskeden: "Serverudvidelsen understøtter ikke denne funktion på FTP-serveren".

Ved du hvad der kan være galt? IIS kører på port 1080.
Avatar billede random69 Nybegynder
08. august 2006 - 10:16 #10
Har nogle spørgsmål
1. Kører serveren lokalt på din maskine, lokalt på netværket eller hos en dedikeret server provider som os på http://www.abakomp.dk .
2. Vil du tilslutte lokalt (vi intern IP) eller til en extern server.

3. Vil du tilslutte dig via FTP eller Frontpage Server ext. Der er en stor forskel

Hvis du vil tilslutte dig via FTP for at uploade ændringer som du har gjordt er det bedst ikke at bruge frontpage, brug et almindeligt ftp program.
Hvis du skal connecte via frontpage skal du bruge http://DinURL:Dinport (eller uden his den kører på 80)

Prøv lige at connecte via http:// og post fejlen.
Avatar billede dennism Nybegynder
08. august 2006 - 14:02 #11
1) Serveren kører "ude i byen"
2) Jeg vil gerne tilslutte til denne - altså en extern server.
3) Jeg vil bruge Frontpage Server Ext.

Jeg skriver http://demahost.dk:1080 i "Åbn Web-sted" - får følgende fejl:
Der kan ikke opnås adgang til mappen "http://demahost.dk:1080". Den befinder sig muligvis på en utilgængelig disk eller er beskyttet med en adgangskode.
Avatar billede random69 Nybegynder
08. august 2006 - 14:53 #12
Jeg går ud fra du har en dedikeret server og ikke et webhotel.

Remote desktop til serveren, åbn din sharepoint admin webside og check om FP ext er rigtigt installeret på det web du gerne vil køre det på.
Hvis de kører og ikke giver fejl der, så check hvad for en bruger du har angivet som website admin. Du skal bruge brugernavnet og passwordet når du kobler imod dit web med FP.
Hvis det giver fejl på sharpoint siden så afinstaller FP ext. og installer dem en gang til.
Hvis det ikke virker skal vi prøve noget andet. Meld tilbage
Avatar billede dennism Nybegynder
08. august 2006 - 15:56 #13
Der står følgende:
  Name URL Version
  Default Web Site  http://demahost:1080  5.0.2.6790  Administration

Så går ud fra, at det kører som det skal?
Avatar billede dennism Nybegynder
08. august 2006 - 15:59 #14
Når jeg trykker på administrer kommer der en ny side frem, der er bl.a. dette link:
Upgrade virtual server with FrontPage Server Extensions 2002

Derinde står der:
administrator user name: demahost\administrator

Det må altså være administratoren?
Avatar billede dennism Nybegynder
08. august 2006 - 16:04 #15
Jeg prøvede for sjov at aktivere anonym login. Efterfølgende kan jeg godt logge på serveren, men får så følgende besked:
Der blev ikke fundet en Web-server på demahost.dk på port 1080. Kontroller, at navnet på web-serveren er gyldigt, og at proxy-indstillingerne er angivet korrekt. Hvis du er sikker på, at disse oplysninger er angivet korrekt, er Web-serveren muligvis midlertidigt taget ud af brug.
Avatar billede dennism Nybegynder
10. august 2006 - 15:52 #16
Kan du ikke hjælpe her?
Avatar billede random69 Nybegynder
10. august 2006 - 17:31 #17
Sorry skulle lige afslutte et mega projekt.. har ikke sovet i 2 dage.. så jeg skal i seng.. jeg checker det imorgen. :0)
Avatar billede dennism Nybegynder
17. august 2006 - 17:44 #18
Er du vågnet igen? :)
Avatar billede random69 Nybegynder
17. august 2006 - 17:49 #19
Damn.. har sgu da helt glemt dig. I amon it now.. :0)
Avatar billede dennism Nybegynder
09. september 2006 - 15:43 #20
Skal jeg lukke her, eller hvad? :)
Avatar billede dennism Nybegynder
27. september 2006 - 09:26 #21
.lukker
Avatar billede dennism Nybegynder
27. september 2006 - 09:26 #22
Sig til, hvis du kan hjælpe alligevel :)