Avatar billede clausmo Nybegynder
03. juli 2006 - 12:54 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Motion tracking

Jeg leder efter et motion-tracking system, der i bedste fald ikke anvender nogen form tags eller mærker (f.eks. leds eller hvide felter) på kroppen.

Er der nogen der kender et system som kan lade motion tracking blot ved anvendelse af sensorer og kameraer?

eller anveder et meget reduceret antal tags/ mærker.

Det skal være et system som registrerer hele kroppen.
Avatar billede hacked Nybegynder
03. juli 2006 - 13:45 #1
Mener du et system hvor man placere sensorer på kroppen eller?
http://www.ptiphoenix.com/products/software/
Avatar billede clausmo Nybegynder
19. juli 2006 - 09:38 #2
eller...

Jeg er på jagt efter et system der kan motion tracke UDEN at der placeres sensorer på kroppen. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men til mit formål er det ikke hensigts mæssigt at skulle sætte sensorer, mærker eller lys på den person som skal trackes.

...Så jeg leder videre
Avatar billede hacked Nybegynder
19. juli 2006 - 18:17 #3
Det er muligt - eksempel: http://www.codeproject.com/cs/media/Motion_Detection.asp?df=100&forumid=177045&exp=0&select=1548301 .

Det bruges blandt andet til at tælle biler på veje/motorveje, følge dit hoved når du bevæger det foran dit webcam ect. For et stykke tid siden, da jeg selv var interesseret i emnet, menes jeg, at have læst et sted, at "trafikken.dk" eller "vejdirektoratet.dk" anvender denne teknologi til bil optælling. P.t kan jeg bare ikke finde linket. Det er et forsøg værd, at kontakte dem. Jeg ved dog ikke om det stykke software de bruger også kan bruges til tracking af mennesker.
Avatar billede clausmo Nybegynder
20. juli 2006 - 08:45 #4
Det ser meget spændende ud! men det er ikke helt det jeg søger. JEg håber lidt på (lidt naivt sikkert) at kunne finde frem til et system der kan udføre motion tracking på blå eller grøn baggrund, og derudfra definere arme, ben, hoved, bryst m.m. så dette kan kontrollere f.eks. en 3d karakter.
Avatar billede therichman Nybegynder
24. juli 2006 - 18:08 #5
Ja det er nok lidt naivt... Hvis personen kigger direkte på kameraet, strækker armene ud til hver sin side, og spreder benene, ville det nok være muligt med et avanceret program at beregne hvad der var arme, ben osv. Men hvad hvis personen vender siden til? Hvis du skal kontrollerer en 3D karakter bliver computeren jo nød til at vide hvilke punkter fra kameraet der svarer til hvilke punkter på 3D figuren, og uden nogle specielle punkter fra tags er det ikke muligt.

Jeg vil tro biloptællingen enten fungerer ved at registrerer bevægelse, eller ved at sammenligne med et billede hvor der ingen biler er.
Avatar billede clausmo Nybegynder
03. august 2006 - 13:24 #6
Jeg lader spg. være åbnet lidt endnu - måske dukker der noget helt genialt op - ellers siger jeg tak, og lukker.