Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
02. juli 2006 - 12:07 Der er 3 kommentarer

ingen skærmsignal

Jeg har en ca 4år gammel PC som jeg har tænkt mig at omdanne til en HTPC, da jeg for nylig anskaffede mig en updated PC. Men jeg har et fundamentalt problem. Der er ingen signal til skærmen.
Problem beskrivelse:

- ingen bip lyde
- onboard grafiken duede ikke
- grafikkortet virkede heller ikke
- HDD skift hjalp ikke
- RAM check... de fejlede ikke noget
- Skærm skift keine gut

SPørgsmålet er om bundkortet har udtjent sit liv her på jorden?
HVordan kan jeg evt. checke dette? Eller er det jeg har beskrevet, symptom på noget andet?
Avatar billede c-holst Novice
02. juli 2006 - 21:10 #1
går som udgangspunkt ud fra, at der er liv i dyret, altså at der er strøm til bundkortet, og at diverse ting går igang, men så sker der ikke mere.

De to oplagte muligheder
CPU
Bundkort.

hvad ved du i øvrigt om bundkort/cpu, er der nogle navne, serienumre whatever, vi kan gå lidt efter

forslag, som du jo har prøvet, skil alt ad, sammel det igen

Forslag (billigt og godt) find et brugt bundkort med cpu på fx qxl, der er mange, og du kan få et sæt billigt, vælger du uden cpu, skal du vide hvilken cpu du har nu, og at den virker.
http://www.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg=10326
http://www.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg=26452
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
12. juli 2006 - 21:23 #2
Jeg har været på ferie, og har nu stødt på nye problemer med nye computer, så jeg må henlægge denne tråd på standby.
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:02 #3
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)