Avatar billede artiguf Nybegynder
02. juli 2006 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave indtastninger til en db for senere godkendelse

Hej

Jeg har en lille db hvor jeg holder styr på medlemmer i en klan og om de har betalt kontingent, men nogle af disse medlemmer er også server-admins hvor de har rettigheder til at kicke og banne spillere fra vores spilleserver. Det skal de melde til nogler administratorer som så skal godkende det ud fra en begrundelse. Mit spørgsmål er så - hvordan kan jeg lave det i Access (at admin indtaster nogle data som så skal godkendes af en anden (mig eks.).) ???

Er det dårlig forklaret så spørg gerne ind til emnet her :-D
Avatar billede ffsoft Praktikant
02. juli 2006 - 13:03 #1
Det lyder som du har en webserver hvor databasen ligger på
hvis det er rigtigt er det et .asp/.php spørgsmål alt efter
hvilken teknologi der der valgt.
Hvis det er en Access database som flere har fysisk adgang til
er det ikke muligt at lave et sikkerhedsniveau som ikke kan
omgås rimelig nemt.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2006 - 09:50 #2
Forslag til tabel:

id (autonr)
MedlemsId (tal)
Anbefaling (tekst)
Begrundelse (notat)
Godkendt (ja/nej felt)
GodkendtAf (tekst)

Så opbygger du en formular, som er opbygget på denne tabel. Hvordan du så vil skrue det sammen er jo op til dig. Man kunne køre det i en separat db, med begrænset adgang, hvis man er nervøs for sikkerheden. Så skal man jo kun bruge et link til medlemsdatabasen, så man kan trække medlemsoplysninger ud fra medlemsid.

Du skal så have det lavet, så man kan vælge at se de anbefalinger, som ikke er godkendt, så man har mulighed for at godkende. Det kan også være du skal udvide tabellen, hvis du ønsker at man skal sætte en bestemt til at godkende.

Det er et lidt bredt spørgsmål, så hvis du skal have det mere specifikt, er du nok nød til at uddybe lidt!~)
Avatar billede artiguf Nybegynder
03. juli 2006 - 12:20 #3
Hej folkens!

Hele min tanke bag dette er udsprunget fra eks. medlemmer i et forum, der søger om at få adgang og derefter bliver godkendt af en admin. Dette ville jeg bare overføre til at det var nogle informationer som blev indtastet og derefter godkendt (snitzforum har den mulighed). :-)
Men jeg har nu leget lidt frem og tilbage i Access og tror at min idé er langt over hvad jeg formår i Access. Så jeg leger bare vidre med noget af det i har skrevet og så må heldet være med mig :-)
Tror bare jeg laver en tabel hvor jeg selv kan skrive de ting ind jeg ønsker fra de andre server-admins.

Men tusind tak for jeres tid :-D