Avatar billede frode Nybegynder
16. november 1999 - 22:06 Der er 19 kommentarer

Problemer med IBM APTIVA maskine

Jeg har et problem med en IBM Aptiva P133. model: 2176-442

Jeg kan ikke installere retablerings-CD

jeg prøver også at installere et lydkort med modem. Kortet hedder MWAVE COMBO og sad i maskinen da den blev købt.

jeg har også problemer med at lave 3 partitioner. Så melder den at der er fejl på den sidste partition
Avatar billede maagen Nybegynder
16. november 1999 - 22:42 #1
Hvad er det for en retablering-CD du ikke kan installere?

Har du de sidst nye drivere drivere til lydkortet eller nogen som blev leveret med.

Hvad er det for et partitioneringsprogram du bruger? Hvilket filsystem installerer du? Laver du nogle logiske diske? Hvad er det for en fejl den melder på den sidste partition?

Prøv at lave en lidt grundigere beskrivelse og så skal jeg gøre hvad jeg kan....

Skriv også hvad du har gjort og hvor det præcist går galt - det vil også hjælpe enormt meget....
Avatar billede schubert Nybegynder
17. november 1999 - 00:02 #2
Man kan ikke installere re-etableringens CD.

Der skal bootes fra den og så sletter den selv de partitioner der er og lægger nye ind.
Hvis du har andet hardware i maskinen end da du fik den leveret, vil jeg råde dig til at pille det ud, mens  den reetablere din harddisk.

Hvis det er andre harddisk du har i, kan du evt prøve at lade dem være og se om den ikke smider partitioner på dem. Men det skal du nok ikke regne med.

Hvis du ikke vil miste al din data kan du hente drivere til din aptiva på http://www.pc.ibm.com/dk/aptiva.html

Held og lykke, jeg har været turen igennem med et par af mine kunders Aptiva´er
Avatar billede kallerelli Nybegynder
17. november 1999 - 07:59 #3
Køb dig en ordentlig maskine og det er ikke en IBM!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
17. november 1999 - 09:50 #4
Hvis du er rigtig uheldig, har du en softBIOS på din harddisk, så hvis du har slettet alle partioner, er den død.
Kontakt IBM
Avatar billede fido82 Nybegynder
17. november 1999 - 11:51 #5
IBM = Idioter Betaler Mere :o)
Avatar billede dar Nybegynder
17. november 1999 - 17:49 #6
Hvis det er en af de gamle reetableringscdere ka' de ikke helt finde ud af det der med partitioner; prøv med EEN partition hvorefter du tager og finder et program ved navn partition magic eller så noget i den stil, der ka' man nemli' rode med partitioner uden at noget bliver slettet
Avatar billede schubert Nybegynder
17. november 1999 - 19:37 #7
Den model du har, har ikke softBios - (Jeg er certificeret IBM-tekniker)- og den cd du har fået med virker fint med partitioner.
MEN, du mister alt du har liggende på dine diske
Avatar billede dar Nybegynder
18. november 1999 - 21:28 #8
okay min er 486dx4 hans P133(eller hva) der ikk så langt så jeg troede bare.....:^P
Avatar billede dar Nybegynder
18. november 1999 - 21:30 #9
og min er faktisk også en aptiva og sletter ikk en pind
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2000 - 07:55 #10
Er problemet løst elle er PC' eren smidt ud af vinduet?
Avatar billede tva Nybegynder
13. oktober 2000 - 07:48 #11
Lige en kommentar til alle med BAMBUS COMP.

IBM APTIVA er en KANON MASKINE jeg har haft 2 af dette mærke, hvoraf den ene kører deruda´selv efter 5 år og min nuværende kører også upåklageligt, - SÅHH !! Lad nu være med at rakke disse gode maskiner ned, - kære \" SKÆVØJEDE \" BAMBUS BRUGERE, med dårlig hardware i deres maskiner, - DET VAR BARE LIGE DET..........
Avatar billede tva Nybegynder
10. august 2001 - 15:51 #12
Når Du starter maskinen op trykker Du F1 og kommer ind i Bios opsætning, - her slår Du antivirus programmet fra, dette har jeg selv prøvet før hvor jeg havde samme problemer som dem Du har beskrevet, prøv at se om dette ikke skulle fungere.
Iøvrigt er Aptiva en GOD og stabil maskine jeg har nu nr. 2 - og den kører bare..........
Avatar billede tva Nybegynder
10. august 2001 - 15:56 #13
Det er lige mig igen, - Du skal først fjerne de underliggende partitioner inden Du kan fjerne den primære DOS partion, herefter formaterer du hele disken, og begynder forfra med at dele disken op, Du skulle jo nok nøjes med 2 stk.- Nu indsætter Du så reetablerings cdén, ( Husk ! lige at slå antivirus prog. fra)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2001 - 17:07 #14
Du kan lægge nt4 på Aptiva , den kører fint med det system.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2001 - 17:26 #15
Der ligger driver til modem på ibm\'s hjemmeside, har selv en aptiva 2176-362, med hele pivtøjet reetablerings cd og support cd, som du egenlig som min skal bruge når du skal geninstallere din aptiva.

Du skal ikke slå noget antivirus fra, når du installerer nyt på aptiva, men der ligger speciel software i bios, som gør f.eks. at hvis du formatere fat 32 og ikke fat som er normalt for Aptiva, så for du diskfejl.

Jeg har prøvet at kører windows 95 /95 nt4 server og Novel på min aptiva. Alle systemer kan køre fint på den. Jeg lurer lidt på den recovery CD, det må kunne lade sig gøre at få fat i en ny fra ibm eller ?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2001 - 17:27 #16
Et nyttig link :o)

http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/GCOR-38ZJSS.html

Jeg har icq nr. 71258492
Avatar billede tva Nybegynder
10. august 2001 - 20:19 #17
Husk ! Alligevel at have det i baghovedet med antivirus-programmet Slå den fra i Bios, den kan nemelig godt drille bare lige noget jeg har prøvet af erfaring.

Her iøvrigt selv den omtalte recover cd......

toa3@jubiimail.dk
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2001 - 23:45 #18
Recover CD og den blå system CD?
Avatar billede tva Nybegynder
11. august 2001 - 00:50 #19
Jeps !! Send en mail til mig, og hør nærmere.
toa3@jubiimail.dk