Avatar billede peturkirke Novice
01. juli 2006 - 03:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

billedet opdateres ikke

Jeg er ikke sikker i, om dette spørgsmål hører til denne kategori. Det drejer sig om denne webside:

http://www.matrikul.fo/webcam/webcam.htm

Som man kan se, så bliver siden opdateret ca. hvert 5 sekund, men billedet på siden bliver desværre ikke opdateret. Det ser ud som, at billedet bliver opdateret den første gang, d.v.s. efter 5 sekunder, men så opdateres det ikke igen.
Der er imidlertid ikke noget galt med opdateringen af billedet på serveren, d.v.s. at billedet, som der er tale om, bliver opdateret hvert 5 sekund. Hvis jeg åbner billedet i stifinderen, så kan jeg se, at billedet ændres hvert 5 sekund. Men på websiden sker opdateringen desværre ikke.
Vi har prøvet at lægge softwaren på en anden webserver, og der fungerer opdateringen fint, men desværre ikke på vores Windows 2003 Server.
Jeg har også lavet en anden side, hvor jeg tester problemet:

http://www.matrikul.fo/webcam/peturkirke.htm

Altså problemet er, at siden bliver opdateret, men billedet bliver ikki opdateret. Er det et eller andet cache ? Eller en indstilling i IIS eller Windows Serveren ?
Avatar billede jarlskov Nybegynder
01. juli 2006 - 13:07 #1
Billedet bliver fint opdateret når jeg ser på dem.

Det gælder begge de to sider og både i Firefox og Internet Explorer.
Avatar billede peturkirke Novice
01. juli 2006 - 14:49 #2
tæller sekunderne også op på uret nedenfor billedet ? hvert 5 sekund ?
Det gør det altså ikke her, hverken hjemme hos mig, eller på min arb.plads
Avatar billede jarlskov Nybegynder
06. juli 2006 - 17:27 #3
Ja.
Avatar billede random69 Nybegynder
31. juli 2006 - 21:35 #4
Kunne det være at dine cache indstillinger er anderledes, hos mig opdaterer den også fint.
Prøv at ændre din cache ( Internet explorer - funktioner - internet indstillinger - midlertidige internetfiler tryk indstillinger - Kontroller om der er nye versioner.... prik i altid checke om der er nye verioner)
Luk inter net explorer.. åben den.. og prøv igen
Avatar billede peturkirke Novice
31. juli 2006 - 21:47 #5
undskyld dette spørgsmål har jeg fået afklaret, der var noget galt med programmeringen af websiden. Jeg tager poengene tilbage