Avatar billede zhodiac Nybegynder
01. juli 2006 - 00:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pci express 16 passer ikke på bundkortet?

Hey, jeg er ikke helt fremme i skoen med forskellen på pci og agp, jeg har købt et nyt grafikkort (sapphire X1600 Pro PCI express 16) jeg kan ikke finde den sokkel (slot) den gerne skulle passe i, er mit bundkort for gammel eller hvad kan det være? Er der nogen der evt kan forklare mig hvordan en pci express x16 slot ser ud?
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juli 2006 - 01:00 #1
pci express er en ny teknologi.... dit bundkort skal være af nyere model, og der findes ikke en "konverter" fra agp til pciexpress.

Få det byttet eller køb nyt bundkort..

Der er ikke de store performance fordele ved pci-express mod agp, kun mulighed for SLI/Crossfire, altså brokobling af grafikkort.
Avatar billede zhodiac Nybegynder
01. juli 2006 - 01:02 #2
Så dvs på nuværende tidspunkt ville det egentlig bare være det letteste at sende det nye grafikkort retur og købe et AGP x8 kort? :)
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juli 2006 - 01:05 #3
præcis !

Med mindre du overvejer at opgradere din pc yderligere er pci express kortet ikke noget værd..

Men vil du i fremtiden opgradere - kunne det være ok med et nyt bundkort også..

hvis du forstår..
Avatar billede zhodiac Nybegynder
01. juli 2006 - 01:08 #4
hehe, ja jeg forstår, men min computer er i sig selv nu hurtig nok endnu.. er bare lidt irriteret over at den ikke kan køre de nyeste spil helt flydende med anti alising sat på max og det.. :P
Avatar billede c-holst Novice
01. juli 2006 - 07:54 #5
en ide, byt kortet til en agå udgave af det samme kort, eller af geforce 6600GT. gerne med 256mb ram. De to kort ligge meget lige i ydelse, og betragtes i dag som gode kort, hvis du vil spille alle de nyeste spil på en acceptabel opløsning. Ingen af kortene er dog topkort, men gode budgetkort, fåes omkring eller lige over 1000 kr.

oplevelsen af spil afhænger jo også af din cpu:-)
Avatar billede c-holst Novice
01. juli 2006 - 07:55 #6
en ide, byt kortet til en agå  = AGP
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juli 2006 - 09:38 #7
som c-holst er inde på så vil du ikke med kortet kunne opnå super opløsning med dette kort..

Sidder selv med SLI på 7800gtx'eren.. p4 660

Og der kan jeg stadig presse de fleste spil til ikke at køre 100% optimalt !
Avatar billede zhodiac Nybegynder
13. juli 2006 - 20:40 #8
jeg forstår bare ikke at 6600GT kan yde det samme når den kun har halv så mange ram? Den anden burde da være hurtigere eller er det bare mig der fokusere for meget på rammene?