Avatar billede ts-zonic Nybegynder
29. juni 2006 - 23:05 Der er 3 kommentarer

Intet billede på skærmen.

Hej,

Jeg har et problem med min computer. Jeg bestilte i dag et nyt bundkort og en ny CPU, desværre viste det sig at bundkortet nok var defekt. Jeg ville derfor samle det gamle system igen, og da jeg havde gjort det startede den fint nok op, der kom bare ik noget billede på skærmen.

Jeg kan dog se at der er forbindelse til grafikkortet, for når jeg sætter stikket i omme bag på computeren så "slukker" skærmen, eller går i standby mode. Men når jeg tænder kommer der ingenting frem.

Hvad kan problemet være ?

Det skal lige siges at jeg har prøvet at tage det ud og sætte det i igen, og jeg har også prøvet at cleare BIOS, begge dele uden held.

På forhånd tak.
Avatar billede matcho Nybegynder
29. juni 2006 - 23:27 #1
Har du kontrolleret at du ikke har bøjet eller beskadiget et af benene i stikket til grafikkortet.
Ellers kan det også være cpu der ikke sidder rigtigt.
Avatar billede ts-zonic Nybegynder
29. juni 2006 - 23:44 #2
Til Matcho : Det eneste som jeg ikke har haft skilt ad fra hinanden er CPU og bundkort så jeg tvivler på det er det, og der er heller ikke noget ben som er bøjet
Avatar billede gnowak Nybegynder
01. juli 2006 - 00:03 #3
Proceduren er at prøve med et andet gfx kort eller skærm. Lidt surt, hvis du ikke har adgang til ekstra komponenter.

--
Grzegorz Nowak, webdrive.dk