Avatar billede mortron Nybegynder
28. juni 2006 - 17:38 Der er 8 kommentarer

DVD-brænder problemer

Hej, Jeg har fået et temmeligt irriterende problem med min Asus 1608P DVD-brænder, som jeg håber I kloge hoveder kan hjælpe mig med. Problemet er at min DVD-brænder/læser ikke længere genkender tomme DVD-er. Jeg har altid brugt TDK DVD-R og har brændt hundredevis af dem og har aldrig haft bare det mindste problem med det. Pludselig kan min DVD ikke længere registrere dem. Almindelige DVDer og CDer fungerer fint. Når jeg putter en tom DVD i drevet begynder det at arbejde og jeg kan høre den begynde at spinne, problemet er at den tilsyneladende bare bliver ved med at spinne i drevet, men den genkender ikke DVDen som en tom DVD og jeg kan derfor hverken bruge Alcohol eller Nero eller andre programmer.
Jeg har prøvet følgende:

1) Opgraderet brænderens firmware til den nyeste version.
2) Afinstalleret drevet og genindstalleret det.
3) Testet diskene i min bærbare PC uden problemer.

Gode idéer ønskes inden jeg flipper helt ud
Avatar billede mortron Nybegynder
28. juni 2006 - 17:44 #1
Det spøjse er at enhedshåndtering i Alcohol 120 faktisk godt kan 'se' at der er en tom disk i drevet men stadig skriver 'intet medie' i statusboksen. Samtidig ligger DVDen bare og fiser rundt i drevet.
Avatar billede kick Nybegynder
28. juni 2006 - 18:11 #2
Dårlig skive prøv en ny,måske hjælper det
Avatar billede kick Nybegynder
28. juni 2006 - 18:12 #3
Check evt fin kabler
Avatar billede kick Nybegynder
28. juni 2006 - 18:12 #4
fin = dine
Avatar billede mortron Nybegynder
28. juni 2006 - 19:24 #5
Jeg vil lige prøve at checke kablerne, men hvis det var dem ville der vel også være problemer med alle andre typer af diske? Jeg tror ikke det er skiverne der er problemer med da jeg har prøvet 15-20 forskellige efterhånden.
Avatar billede nyside Nybegynder
28. juni 2006 - 19:34 #6
du skriver :(Jeg har altid brugt TDK DVD-R og har brændt hundredevis af dem og har aldrig haft bare det mindste problem med det. Pludselig kan min DVD ikke længere registrere dem. Almindelige DVDer og CDer fungerer fint. Når jeg putter en tom DVD i drevet begynder det at arbejde)
Almindelige DVDer og CDer fungerer fint :kan du brænde på andre mærker ?
Hvis ikke er din brænder slidt op den ikke spore laseren ind.
Du skriver også du har brændt hundredevis ! mange brændere kan ikke klare mere
end fra 400 skiver og op før de ikke vil mere
Avatar billede mortron Nybegynder
28. juni 2006 - 19:56 #7
God pointe nyside! Men når jeg siger hundredevis, mener jeg nok rundt regnet 150-200 stykker, så brænderen skulle da helst ikke være slidt op endnu! Nu har jeg ikke haft mulighed for at checke andre mærker endnu, men har tænkt mig at gøre det så snart jeg har mulighed for det. Det der undrer mig mest er dog, at problemet ikke synes at opstå når jeg skal til at brænde, men allerede når disken lægges i. Normalt når jeg lægger en disk i drevet arbejder det selvfølgelig i starten og holder så op når DVDen er blevet registreret hvadenten der er noget på eller ej, men nu bliver de tomme DVDer ved med at suse rundt indtil jeg åbner for skuffen og tager den ud. Hvis det bare var brænderen der ikke kan spore ind, så kan jeg forstå hvis den strejker når jeg sætter Alcohol eller Nero til at brænde en opgave, men når man bare lægger en DVD i skuffen er det vel det samme som en hvilken som helst anden disk, og almindelige DVDer og CDer kan den sagtens registrere?
Avatar billede nyside Nybegynder
28. juni 2006 - 20:11 #8
nu er jeg ikke så ferm
men en skive der er brændt er jo registreret
for mig lyder det stadig som om at når du lægger en tom skive i, som den skal registrere så går det galt fordi den ikke kan spore ind med laseren
men lad os se hvad andre mener.  held og lykke