Avatar billede mlabc Nybegynder
28. juni 2006 - 12:43 Der er 5 kommentarer

prevents the consistency check of the database

Jeg har en mailbase som har nået 1GB og så skriver serveren "Database is damaged and can't be repaired (UNID index)"
Løsningen på nettet er at jeg i min inifil tilføjer skip_fixup=1 hvilket skulle forhindre consistency check. Bagefter er det så bare at bruge load compact.. Jeg har tilføjet skip_fixup=1 til serverens inifil og genstartet serveren. Men ak, consistency check kører stadig, er der nogen der ved hvordan jeg ellers kan stoppe den. Det er notes version 4.6
Avatar billede jogii Nybegynder
28. juni 2006 - 13:02 #1
Domino og  Notes version 4.6 er ikke længere supporteret. Så det kan være at den løsning du har fundet på nettet ikke gælder denne version.

Hvad du kan gøre er at lukke for Domino serveren og starte compact og fixup op fra en OS-kommandolinie. Processerne hedder så NCOMPACT.EXE og NFIXUP.EXE. Det bedste er at du stiller dig i databiblioteket og derfra starter de pågældende processer op, f.eks.

  ..\ncompact mail\bruger.nsf

Jeg tvivler dog at det hjælper. Fixup plejer at skulle godkende en database (og fjerne det pågældende NeedFixup-flag) før andre processer overhovedet gider at røre ved basen.

Alternativt kopier basen ned på din egen maskine, evt. med en opgraderet klient (måske version 6?), og udføre manuelt vedligeholdelse her.

Nu har I kørt med en ikke opdateret version af Domino i ret mange år, hvordan har I det med det?
Avatar billede mlabc Nybegynder
22. september 2006 - 09:07 #2
de har lukket notes
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:07 #3
De har lukket Notes, hvad mener du med det ?
Avatar billede jogii Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:36 #4
hans tidligere arbejdsplads ...
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:38 #5
:) Okay ! Mig forstå