Avatar billede pools Nybegynder
27. juni 2006 - 15:45 Der er 6 kommentarer

Kan man slukke andre computere på netværket ved hjælp af cmd ?

Hej /

Kan man ved hjælp af cmd slukke andre computer på netværket (LAN)
Har prøvet at skrive shutdown -i, og så kommer der et nyt vindue op, hvor jeg kan "vælge" hvilken computer jeg vil slukke, men det virker  desværre ikk :S

Nogen der ved hvordan man gør ?
27. juni 2006 - 16:17 #1
"...men det virker desværre ikk ..." - hvordan det ?
27. juni 2006 - 16:20 #2
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;317371&sd=tech

(Men du skal have de nødvendig retigheder for at kunne gøre det...)
Avatar billede azrael Nybegynder
27. juni 2006 - 16:20 #3
Hvis man har de nødvendige administrator-rettigheder i Windows 2000 og højere, så kan man ved at højre-klikke på My Computer (Denne computer) og vælge Manage (Administrer) komme ind i Computer Management.

Der kan man højre-klikke og tilslutte sig en anden computer på netværket. Hvis man derefter højre-klikker i Computer Management på den anden maskine og vælger Properties (Egenskaber), går ind på fanebladet Advanced (Avanceret) og ind i indstillinger for Startup and Recovery, så ser man en flot knap ved navn Shutdown.

Har du for øvrigt prøvet shutdown.exe med parametren -m \\<computernavn>? Hvis hverken første eller anden metode virker, så har du nok ikke de fornødne rettigheder, og det er vist meget godt, at man ikke sådan uden videre kan lukke andre maskiner ned... :P

Ved ikke, om det svarer på dit spørgsmål.

Hilsen,
Marc
Avatar billede pools Nybegynder
27. juni 2006 - 16:20 #4
Der står at jeg kan vælge mellem de forskellige computere hvilken jeg vil slukke - men der er ingen computer at vælge imellem - listen er tom .

Virker det hos dig ?
27. juni 2006 - 16:48 #5
... du skal (vist nok) selv skrive nummeret på den i boxen ...

Jeg har lige her ikke rettigheder til at gøre det mod andre putter...
Avatar billede pools Nybegynder
30. juni 2006 - 17:47 #6
Har jeg heller ikk, men kan man få det ? Hedder det så at hacke ?