Avatar billede dhbn Nybegynder
27. juni 2006 - 14:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mappeindhold opdateres ikke af sig selv ved flytning af filer mv.

Når jeg opretter mapper, flytter filer eller omdøber ting i nogle mapper på min pc, så kan jeg ikke se ændringen, med mindre jeg går ud af mappen og ind igen eller trykker Opdater (F5). Hvis jeg flytter filer til mappen, vises de ikke, hvis jeg opretter en mappe, vises den ikke, og hvis jeg omdøber en fil/mappe, så vises det gamle navn - indtil jeg trykker Opdater.

Det er jo lidt irriterende, for hvis man f.eks. skal oprette en ny undermappe i en mappe, give den et navn, og flytte nogle filer over i den, så kræver det 3 tryk på F5 undervejs (1 for at få vist den nye mappe, 1 for at få vist den med det ændrede navn - ellers får man en fejlmeddelelse, når man forsøger at putte filer i mappen Ny Mappe, som jo ikke længere findes efter omdøbningen! - og 1 for at opdatere indholdet i mappen, efter man har flyttet filerne).

Ved nogen, hvorfor WinXP gør dette, og hvordan jeg kan få den til at opdatere automatisk, som den gør i de fleste mapper, bare ikke i nogle bestemte mapper. På forhånd tak!
Avatar billede larsenj Nybegynder
27. juni 2006 - 15:56 #1
er det fordi du arbejder med komprimerede mapper ??
Avatar billede dhbn Nybegynder
27. juni 2006 - 16:49 #2
Nix, helt almindelige mapper...
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 17:06 #3
der er ikke normalt det du oplever, har du tjekket maskinen for snavs ? hvis det er iorden, ka denne ting måske hjælpe... på denne site http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm på linie 157 "Automatic Folder and Icon Refresh - Enable" hent reg filen og kør den, genstart evt. maskinen
Avatar billede dhbn Nybegynder
29. juni 2006 - 19:28 #4
Tvivler på, der er 'snavs' på maskinen... jeg kører Kaspersky Pro antivirus plus et par anti-spyware-ting. Jeg forsøgte med reg-filen, du nævnte, men den har ikke gjort nogen forskel.

Flere forslag modtages gerne! :)
Avatar billede dhbn Nybegynder
07. juli 2006 - 23:17 #5
.