Avatar billede candymaniac Nybegynder
27. juni 2006 - 14:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

tv out...igen igen

Jeg har fået et lille(læs stort) problem. Jeg har et ASUS V9570 V52.16 (GEFORCE FX 5700)grafikkort med TV Out..Forleden dag købte jeg et PC/TV kit i ALDI...Hmmm vil nogen sikkert sige..og ja det er nok ikke super kvalitet, men det burde da virke..
Nå...men jeg bøvlede lidt rundt med det...forbandt tv og pc med det 10 m lange kabel...gik ind i mit grafikkort og fortalte det at nu skulle det sende signalet til et tv istedet for en monitor..og vupti min monitor blev sort...og vupti...øøhh næ..der kom ikke signal på tv'et.. nå...så prøvede jeg at sætte stikket op så det kørte vhs istedet for s-vhs...men stadig intet billede på TV'et...Så forsøgte jeg at søge på TV'et (et B&O) men jeg kunne ikke finde noget...så læste jeg nogle indlæg her på Eksperten.dk og nogle kloge mennesker mente at man skulle bruge et program, der hedder TVTool..OK.. så hentede jeg det ned..installerede og trykkede på knappen TV...monitoren blev sort men stadig intet billede på mit TV..
HMMM... hvad kan jeg nu forsøge..
På scartstikket som går ind i TV'et, sidder der en knap, der kan stå i 2 positioner.. IN og OUT...jeg har prøvet begge dele, men mender dog at det skal stå i position OUT..
Hjælp min please...synes jeg er kørt lidt fast her
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2006 - 15:02 #1
Her er nogle punkter der kan hjælpe med afklaring.

1. Hvis dit tv har flere scartstik så prøv i et andet. Ikke alle scart på alle tv kan tage signal ind, nogle har kun signal ud. Scart 1 har altid mulighed for ind.

2. Mange tv har input stik foran bag en klap, som du også kan vælge at prøve. Anvendes typisk til videokamera tilslutning.

3. Har oplevet det var nødvendigt at overføre lyd fra pc'en via jackudgangen. Jack til phono og ind i tv'et via phono indgange før tv'et kunne synkronisere.

4. Prøv at sætte din opløsning på pc'en ned til 649x 480 for at se om der så kommer billede. Kan den så skal du ind og rodde med konfigurationen på pc'en til split screen
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. juni 2006 - 17:51 #2
Hent en ny driver til grafikkortet, sørg for at slette den gamle driver.
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_91.31.html (Den internationale driver)
Installer den eventuelt med tvet sat til i en af de eksterne kanaler.
Højreklik herefter på skrivebordet, gå ind i egenskaber for Nview, guiden tv, skærmguide
sæt den til Pal B og klon.udfør ok.
Avatar billede trav4u2 Novice
27. juni 2006 - 18:14 #3
Som john_westcoast siger: Vælg Klon ikke ”i stedet for monitor”
Genstart derefter maskinen med kablerne tilsluttet (Vigtigt!)
Gå ind i Nvidia igen og juster evt.

Når du bruger scart skal der ikke søges på TV’et,
du skal bare sørge for, at stille om til den korrekte scart
Avatar billede candymaniac Nybegynder
27. juni 2006 - 18:55 #4
nu har jeg installeret den nye driver og måske er jeg langsomt fattende ggg... men jeg kan bare ikke finde guiden TV...og kan heller ikke finde noget med kloning... synes ellers jeg har ledt grundigt... jeg bruger den nye visning i NVIDIA Control panel
Avatar billede candymaniac Nybegynder
27. juni 2006 - 18:59 #5
Ps... Jeg har fundet guiden "skærmoptimering" men den vil ikke køre guiden. Den skriver "Displays that are in cloned mode are unavailable for optimization. If you would like to optimize these displays, change the display mode to a different mode, then restart the wizard"
Jeg har så prøvet at skifte skærmopløsning, men det hjalp ikke noget... kan stadig ikke benytte guiden....
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. juni 2006 - 19:16 #6
Skærmguiden kommer kun frem når der er forbindelse til tvet.
Den driver du har taget ned burde automatisk være indstillet til dansk.
Avatar billede candymaniac Nybegynder
27. juni 2006 - 19:28 #7
suk.. det virker stadig ikke...så jeg må nok opgive...tror at jeres svar var gode nok... det virker bare ikke med mit tv..
Avatar billede candymaniac Nybegynder
27. juni 2006 - 19:30 #8
ups..john.. du skulle have haft pointene.. dit svar virker som det bedste, men kom til at lave en fejl.. men 1000 tak for hjælpen
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. juni 2006 - 19:36 #9
Oki, selv tak, det kan da være at darrich vil af med nogle af pointene. :o)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. juni 2006 - 19:39 #10
det kan jo også din ledningsforbindelse det er galt med, går udfra der er s-video fra pcen og i den anden ende mod tvet scart, og det skal sættes til in.
Avatar billede kop Nybegynder
27. juni 2006 - 23:22 #11
Her er en guide som alle kan forstå (norsk men ) den virkede hos mig
Avatar billede kop Nybegynder
27. juni 2006 - 23:22 #12
glemte lige linket... http://itpro.no/art/2674.html