Avatar billede miccar Nybegynder
27. juni 2006 - 01:27 Der er 7 kommentarer

Dirch Passer Monolog(r)

Jeg har længe efterlyst een eller 2 monologer, som jeg håber nogen på eksperten kan hjælpe med. Grove hovedtræk følger:

Jeg efterlyser Dirch monolog(r), som min bror havde på LP for længe siden. Jeg har søgt på bibliotek, pladeforretninger netttet alt sammen uden held. Jeg håber nogle kan hjælpe med titler og måske har den/dem liggende. D a det som sagt er længe siden er jeg i tvivl om det er en monolog eller 2 monologer. Her kommer lidt fra "rustbunken":

1.

Jeg er medlem af Botanikerfoeningen "De Muntre Tulipaner" hver år tager vi på en udflught til en kro. Efter vores formand Herbarium har sagt et par bevingede ord, klæder vi os ud i muntre kostumer. I år var jeg en ko. Det er varmt at være en ko, så jeg gik ud for at trække lidt luft sammen med servitricen frøken Grøn - krokussen som vi kaldte hende.....
Pludselig kom Mortensens store tyr tromlende ned mod os. Jeg sagde, nu vil jeg begynde, at spise lidt græs og så vidt jeg kan se, bliver De nødt til, at bøje Dem lidt.....
Nu er hun så hjulbenet, at selvom hun går henover kroens bowlingbane, så kan vi fortsætte spillet.
2.

Vi kom det år hvor kornet stod så lavt, at fuglene måtte ligge på knæ for at nippe det, bondend måtte høste med barberblade, vi kom da han var ved at sæbe hele marken ind......
Bonden spurgte mig, om jeg ville købe 5kg honning for 8kr. Joo tak det vil jeg da frygteligt gerne.
Bonden sagde, det kan godt være, der går noget tid..................
Jeg har nemlig kun een bi.

Som sagt kan jeg ikke huske om monologen er samlet i en eller som 2 forskellige monologer, det jeg som sagt vil vide hvad hedder monologen/monologerne og på hvilken cd kan de findes.
Der er 200 Points for en superbesvarelse

Hilsen miccar
27. juni 2006 - 22:15 #1
Jeg er  sikker på at begge uddrag er fra monologen Mudderkliren fra 1969.

Monologen findes sammen med hele samlingen af Dirchs mesterværker bl.a. på DVD'en Hele Danmarks Dirch.
http://netbutik.dr.dk/ecommerce-products/view?product%5fid=1843&category%5fid=0
Avatar billede miccar Nybegynder
27. juni 2006 - 22:34 #2
Jeg takker for svaret, og håber du har ret

Hilsen miccar
Avatar billede miccar Nybegynder
27. juni 2006 - 23:45 #3
Til erikjuul

Hele Danmarks Dirch - DVD -Grinebidder med Dirch Passer som du foreslog, har jeg lige gennemset/hørt- Mudderkliren som du foreslog holder ikke. Den indeholder intet, af det jeg nævnte. Kom med et bedre bud.

Hilsen steno
Avatar billede miccar Nybegynder
27. juni 2006 - 23:45 #4
Hele Danmarks Dirch - DVD -Grinebidder med Dirch Passer som du foreslog, har jeg lige gennemset/hørt- Mudderkliren som du foreslog holder ikke. Den indeholder intet, af det jeg nævnte. Kom med et bedre bud.

Hilsen steno
Avatar billede iowa Nybegynder
06. oktober 2008 - 21:01 #5
Hej
Jeg leder selv efter en LP, hvor denne monolog er på.
Jeg mener, at en hedder "Alletiders grinebider", men kan ikke finde den.
Der er også "4 mand på en tømmerflåde", Ulf Pilgaard, der skal ud at flyve: This is your captain speaking, hvis de kigger ud af vinduet i højre side, vil de se, at højre vinge er i brand ......, samt en rigtig sjov monolog (måske Dirch)om en antikkvitetshandler i London med assistenten Joe, der snørrer nogle amerikanske turister: Han sælger dem bl.a. Lord Nielsons højre arm: "En sjældenhed - findes kun den en".

Er der nogen der kender den???

Iowa
Avatar billede miccar Nybegynder
07. oktober 2008 - 22:51 #6
Hej Iowa

Med hensyn til Dirch har jeg fået fat i den jeg efterlyste. Den hedder "Det må være en kartebolle". Den med antikvitetshandleren hedder: " Privatdetektiven" (osse Dirch)- Du kan købe dem her: http://www.rillen.dk/index.asp?headGroupID=2&ProductNr=17643 - Den med Ulf Pilgaard er også herlig, men jeg ved ikke lige hvor du kan få den/hvad den hedder.
Avatar billede iowa Nybegynder
12. oktober 2008 - 11:41 #7
Hej miccar
Tak for det.

Iowa