Avatar billede simonbrinck Nybegynder
26. juni 2006 - 21:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Film- eller flatbedscanner? købespørgsmål

Jeg har købt et brugt spejreflekskamera og kunne godt tænke mig at digitalisere mine billeder.
Mit budget er ikke så højt, men jeg har fundet disse 4 scannere at vælge imellem:

CANON CanoScan 8400F
1 295 DKK

EPSON Scanner Perfection 3490 Photo
695 DKK

HP Scanjet 4370
770 DKK

PLUSTEK OpticFilm 7200
1 256 DKK

Håber at i kan hjælpe mig
- Simon
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
26. juni 2006 - 21:25 #1
Jeg hælder mest til CANON CanoScan 8400F da den kan scanne 12 negativer af gangen, dernæst EPSON scanneren fordi den er billig.
Er der synderlig forskel på kvaliteten ved scanning af negativer på EPSON og CANON?
Avatar billede jokkejensen Novice
26. juni 2006 - 22:33 #2
hvis tråden dør, vil jeg anbefale dig at benytte www.fotokritik.dk -> i deres forum sidder en helvedes masse fotogeeks !
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
26. juni 2006 - 23:20 #3
www.foto-basen.dk kan du læse artikler og deltage i forum´s. Her findes de virkelige eksperter på foto området.
Avatar billede fray Nybegynder
31. juli 2006 - 12:04 #4
Jeg vil anbefale PLUSTEK OpticFilm 7200.

Helt ærligt kender jeg ikke de andre scannere, og jeg forhandler selv OpticFilm scannerne. Det eneste jeg kan sige er at de kunder der har købt en Plustek, er meget tilfredse. Du kan læse mere om den her: http://www.deltashop.dk/group.asp?group=61&sub=61

Du skal også tænke på hvilken opløsning du gerne vil kunne scanne med.

Mit sidste råd går på hvor du har tænkt dig at købe scanneren. Jeg kan sagtens leve med at du ikke køber den hos mig, men jeg vil på det kraftigste råde dig til at du køber den hos en dansk forhandler. De priser du har fundet lugter lidt "franske".

Hvis du køber en scanner i udlandet og får bøvl med den, skal du ikke regne med at der er megen hjælp at hente..

Held og lykke :-)

Mvh
Michael Fray
DELTA ECM / deltashop.dk