Avatar billede madsenfc Nybegynder
26. juni 2006 - 17:35 Der er 2 kommentarer

Ændre baggrundsfarve på billede?

Hey igen...

Jeg har et billede jeg gerne vil bruge, men det har ikke samme farve som baggrundsfarven. Baggrunden er blå og billedet har en hvid baggrund.

Kan man ændre baggrunden på billedet, således at den får den samme farve som baggrunden på layet?
Avatar billede louisek Mester
26. juni 2006 - 21:06 #1
det kan du sagtens ... enten kan du slette baggrunden eller farve den samme farve som baggrundsfarven.
Du kan eyedroppe baggrundsfarven med din pipette og udvælge din hvide baggrund med "magic wand" derefter i menuen "edit" -> "fill"
Avatar billede falcon59 Nybegynder
27. juni 2006 - 21:53 #2
Du kan også markere dit billede fx med "Magnetic lasso tool" og så "Copy via layer", Så kan du gå op i fanen "Layers" og slette din baggrund.

Så har du kun dit billede tilbage på en baggrund der gerne skulle være grå og hvid trenet. Det gemmer du så og det kan så bruges hvorsomhelst, da det ikke er nogen baggrund vises den der er nedenunder.

Hilsen
Falcon59