Avatar billede snoopidoo Praktikant
26. juni 2006 - 16:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

nyhedsbrevs afmelding

Jeg har ikke meget forstand på ASP, men ville gerne lave en form for auutomatisk afmelding af vores nyhedsbrev, så der i bunden eksempelvis står "Afmeld Nyhedsbrev her".
Klikker de så på linket, skal den komme frem til en side hvor deres emailadresse allerede står, og de bare skal klikke afmeld.

Jeg har set det lavet i php et par gange, men her skulle det gerne være asp.
Avatar billede roohullah Nybegynder
26. juni 2006 - 17:27 #1
Jeg har det samme problem
:P
Avatar billede ffsoft Praktikant
27. juni 2006 - 16:13 #2
Når brugeren tilmelder sig sker det ved at der i en tabel
skrives at denne bruger er tilmeldt. Denne post (record) har
et unikt ID.
Dette ID skal indgå i det link der bruges til at fjerne brugeren
med.

F. eks:

Tabellen hedder tblMailliste, brugeren har et ID der hedder 1012

linket hedder http://wwww.nyheder.dk/sletmig.asp?ID=1012

Siden sletmig.asp skal fange ID med request.querystring og
lægge det i en variabel:

ID = request.querystring("ID")

Dernæst kan posten slettes ved at lave en sletteforrespørgsel:

strSQL = "Delete From tblMailliste Where MaillisteID = " & ID & ";"
Avatar billede ffsoft Praktikant
27. juni 2006 - 16:13 #3
Det er ikke testet, så jeg garanterer ikke for syntaks fejl.