Avatar billede tausen Nybegynder
26. juni 2006 - 16:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Asus - K8N-DL ?

Hej.
Jeg skal til at købe et nyt bundkort, og ny CPU, men er i tvivl om hvilken, men siden jeg nu alligevel skal til at købe nyt, kan jeg vel lige så godt købe noget der er lidt "forud for sin tid"

Jeg har jo så fået øje på et Asus K8N-DL, som kan have 2 CPU'er, men jeg ved ikke om jeg vil få noget ud af dette...
Jeg regner med at bruge computeren generelt til spil, og det er jo begrænset hvor mange spil der bruger de to CPU'er. Nogen derude der ved noget om dette?
Avatar billede azrael Nybegynder
26. juni 2006 - 19:48 #1
Må jeg foreslå Intels nye Core 2 Duo (kodenavn Conroe), som lanceres sidst i juli. Sammen med et godt motherboard såsom ASUS P5W DH Deluxe er jeg sikker på, at den er et rigtigt godt bud til dit behov.

Mainstream-versionen Core 2 Duo E6700 (og også E6600) jorder AMDs topmodel, Athlon FX62, på stort set alle punkter til halvdelen af prisen (hvis ikke lavere). AMDs bud ser ud til at være motherboards med 2 CPU-sokler, lidt ligesom du omtaler, men prismæssigt vil det vel nærmest ikke være interessant?

Hilsen,
Marc
Avatar billede azrael Nybegynder
27. juni 2006 - 00:45 #2
Har lige lavet lidt mere research på ASUS K8N-DL. Jeg tror *slet* ikke at motherboardet er relevant for dig. Det er en socket 940 løsning til AMD Opteron processorer og kræver Registered (ECC) RAM for at virke. Det er alt sammen ting, der skriger *DYRT* og ECC RAM er for øvrigt mere i den langsomme ende af skalaen.

Hilsen,
Marc
Avatar billede tausen Nybegynder
27. juni 2006 - 19:37 #3
Okay, tak for rådet, jeg kigger på  den intel så.

Mange tak,
Tausen.

-Forresten... Er ret ny til eksperten.dk, hvordan giver jeg dig så point?
Avatar billede azrael Nybegynder
27. juni 2006 - 20:22 #4
Jeg skal lægge et svar, ligesom jeg gør nu. Og så kan du vælge at afvise eller acceptere svaret.

Hilsen,
Marc
Avatar billede tausen Nybegynder
27. juni 2006 - 21:14 #5
Okay så... Jeg takker!
Avatar billede azrael Nybegynder
27. juni 2006 - 22:53 #6
Det er mig der takker, og håber at du bliver glad for din nye computer. Jeg venter selv på noget tilsvarende. Faktisk meget tilsvarende, da jeg planlægger at købe ASUS P5W DH Deluxe, samt en Intel Core 2 Duo E6600 engang til august/september.

Hilsen,
Marc
Avatar billede tausen Nybegynder
28. juni 2006 - 09:56 #7
Hehe... Det lyder dyrt :P
Avatar billede azrael Nybegynder
28. juni 2006 - 12:57 #8
Nah, særligt i forhold til performancen bliver cpu'en ikke så dyr. Men motherboardet koster nok ca. 40%-50% mere end et tilsvarende Athlon64 motherboard.

Hilsen,
Marc