Avatar billede magnetic Nybegynder
26. juni 2006 - 16:20 Der er 4 kommentarer

Filer er væk på min harddisk

Hejsa,

I går fik jeg en besynderlig oplevelse da jeg kom til at flytte en fil ind i en windows opdaterings mappe på min ekstra interne harddisk D:. Dvs. at jeg tror det er en midlertidig eller windows mappe.

Mappen hedder "5816202649fffea29" og indeholder sp1 som er en tom mappe. Jeg har en fornemmelse af at det er en mappe fra jeg opdaterede windows.

Nu ligger min mappe "backup" så i denne mappe og kan ikke åbnes og ikke flyttes.
Jeg får en besked om at mappen ikke er tilgængelig når jeg dobbelt klikker på den. Mappen var før den blev flyttet på 30 gb og jeg har alle mine personlige filer i den....surt.

Kan jeg få den tilbage igen?
Jeg hørte noget om at man kan stille computeren bagud til inden mappen blev flyttet, men hvordan gør man det.

Jeg håber på et hurtigt svar og takker på forhånd :-)

Mvh
Claus
Avatar billede tausen Nybegynder
26. juni 2006 - 16:29 #1
Hej.
Jeg vil nok anbefale systemgendannelse.
1. Tryk på start
2. Tryk alle programmer
3. Vælg tilbehør
4. Vælg systemværktøjer
5. Vælg systemgendannelse, og følg guiden.

Held og lykke.
Mvh
Tausen
26. juni 2006 - 16:55 #2
... systemgendannelse gør ikke noget med "personlige" filer - kun Windows SYSTEMFILER...

Du må fortælle lidt mere om hvad du har gjort...

"...flytte en fil ind i en windows opdaterings mappe..."
"...Mappen hedder "5816202649fffea29"..
Er jo ikke såååå sigende...
26. juni 2006 - 17:03 #3
Nåååå - nu ved jeg det godt:

Mappen D:\5816202649fffea29\ er et tilfældigt mappenavn som Windows opretter/bruger når der skal instaleres større ServicePacks (SP1 ell. SP2). Typisk på næste drev (med plads nok) efter systemdrevet. I visse tilfælde får Windows ikke ryddet op igen efter opdateringen - dvs slettet denne D:\5816202649fffea29\ igen efter sig. Og den vil så blive liggende altid. Er sansynligvis tom...
Windows opfatter den som en systemfil/mappe og har låst den for alm. brugerer som dig. Den skal så låses op igen. Derfor denne procedure:
http://support.microsoft.com/?kbid=308421
DEREFTER skulle det være muligt for dig at gå i omtalte mappe og pille/copy/flytte dine filer tilbage igen...

Prøv det først...

Anden mulighed kan findes...
Avatar billede magnetic Nybegynder
26. juni 2006 - 19:06 #4
Hejsa,

Tak for jeres svar men jeg har i mellemtiden løst problemet.

Jeg købte Getbackdata for NTFS og må sige at det er vildt godt.

Jeg kan restore hele harddisken hvis det skulle være nødvendigt.

Efter en scanning kommer hele mappestrukturen frem og jeg kan derefter copy paste de filer jeg mangler. Jeg kopierede 30 gb over på en anden harddisk....cool.

Det var ganske vist en noget dyr løsning, men er der en der vil overtage min licens så finder vi da en fornuftig pris på den....jeg laver aldrig den fejl igen og passer på mine filer så jeg har ikke videre brug for programmet....puha en lærestreg jeg fik :-)

Takker igen for jeres svar, dejligt med et sted hvor folk gider hjælpe andre.