Avatar billede ati Nybegynder
16. november 1999 - 20:23 Der er 17 kommentarer

Programmør - hvordan?

Jeg er 16år gamle og gå i 10 kl., jeg vil gerne være progrmmør. Også tænkte jeg på at dette måtte være det rigtige sted! (der må der være en programmør her!).
Er der en eller anden programmør skole?

hvis ja hvordan kommer man derind...
-kan man hoppe derind efter 10 kl. eller skal man på tek. skole!
Avatar billede Slettet bruger
16. november 1999 - 20:58 #1
Hvilket sprog ønsker du at kunne programmere?

PHP, ASP, PERL, JavaScript,

Mvh.
Christian Thuner
Avatar billede spacey Nybegynder
16. november 1999 - 21:15 #2
Paschal, c/c++, VB, d/html.
Avatar billede jefa Nybegynder
16. november 1999 - 21:23 #3
Den rette vej ville måske være Datamatiker, som er en, hvis alt går vel, 3 årig uddannelse.
Avatar billede geeeet Nybegynder
16. november 1999 - 21:27 #4
jefa --> Uddannelsen tager kun 2 1/4 år, og kræver en engelsk og matematik, begge på niveau B...

Hvis du ikke har lyst til at tage på gymnasiet eller handelsskolen, kan du tage matematik og engelsk som enkeltfag på VUC...
Avatar billede jefa Nybegynder
16. november 1999 - 21:36 #5
Du har helt ret, men jeg mener Prosa har fået den op på 3 år.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. november 1999 - 21:45 #6
Men som christian-t og spacey siger, hvad vil du lære?
Avatar billede gorba Nybegynder
16. november 1999 - 23:39 #7
hejsa..
ja, jeg ville også lige tilføje mit drømme ønske.
At være www-designer,
HTML, JAVASCRIPT, DHTML, ASP.
og hvad er PHP?
men, det er simpelhen tiden i det daglige der gør det svært for mig " 4 timer om aften" at sætte mig ind i det.
gorba-27 år
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. november 1999 - 23:42 #8
Så vidt jeg har forstået er PHP ligesom ASP - noget database noget.
Avatar billede ati Nybegynder
17. november 1999 - 15:18 #9
Prof. progrmmør!
- i et firma...
-ikke www, men en rigtig Uddannelse
-hvad med HTX!?
Avatar billede ati Nybegynder
17. november 1999 - 15:36 #10
Gorba>>
http://www.mbn.dk/OnlineSkriverier/php.php
- her finder du en god guide!!!!
Avatar billede ati Nybegynder
17. november 1999 - 15:38 #11
Avatar billede ati Nybegynder
17. november 1999 - 17:08 #12
Er der en prpgrammør skole!?
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. november 1999 - 22:47 #13
Jeg tror ikke at der er en programmør skole ... du skal nok have noget som jefa skriver Datamatiker uddanelse.

Har du hørt din skolevejleder?
Avatar billede gorba Nybegynder
19. november 1999 - 00:26 #14
TAKKER Ati
Avatar billede lybecker Nybegynder
21. november 1999 - 18:26 #15
Glem alt om datamatiker uddannelsen! Om to år er der 2 gange så mange datamatikere som der er brug for, så find på noget andet!
-
Hvis du ville være hård uden en gymnasiel uddannelse, hvad så med datamekaniker, der kan du gå hen lige efter folkeskolen!
Så kan du, hvis du gider, læse videre som hardcore progammør!!!

/Lybecker (Datamatiker)
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. november 1999 - 19:17 #16
Nu er datamekaniker uddannelsen også en del mere end programmering ... men der er dog også meget programmering.

Men 5 års uddannelse for at begynde noget programmering... hehe. Det er ikke for programmringens skyld at jeg er startet på at blive Datamekaniker (eller Datatekniker, som det nok kommer til at hedde).
Avatar billede andes Nybegynder
04. januar 2000 - 23:52 #17
Når de er færdig med Datamatiker uddannelsen, er de ikke prof. men de har nogle fordele når de kommer ud. de bliver nød til at læse videre .

Hvad er bedst vis man skal på Datamatiker skolen

HTX eller Gymnasiet