Avatar billede twistedup Nybegynder
26. juni 2006 - 13:49 Der er 8 kommentarer

Iframe med opacity

Hej Eksperter,

Jeg har en iframe på en hjemmeside og iframen viser en anden side.
Mit problem er, at jeg vil have en fadet baggrund i iframen, så man kan se bg-layoutet til siden iframen ligger på. Det bruger jeg css til med opacity osv.
Effekten virker fint, men siden iframen viser fades også! Det er ikke hensigten. Det er KUN iframenBAGGRUNDEN der skal fades.

Er det overhovedet muligt og i så fald hvordan gør jeg!?
Avatar billede mclemens Nybegynder
26. juni 2006 - 13:57 #1
Kig evt. på denne:
http://www.eksperten.dk/spm/717048#rid6317562

[ Er det overhovedet muligt og i så fald hvordan gør jeg!? ]
- Hvis du fader selve iframen fordi du ikke
kan rette markup'en som i linket, så kan du ikke...
Avatar billede twistedup Nybegynder
26. juni 2006 - 14:04 #2
Hva' mener du med markup?
Avatar billede mclemens Nybegynder
26. juni 2006 - 14:07 #3
hyper text markup language står html for - med markup
mener jeg den "kode" html dokumenter er bygget op af.
Avatar billede mclemens Nybegynder
26. juni 2006 - 14:19 #4
[ Jeg har en iframe på en hjemmeside og iframen viser en anden side. ]
- For kun at fade dens baggrund skal du ind i selve den side du har i din
iframe og rette som vist i mit link...
Avatar billede twistedup Nybegynder
26. juni 2006 - 14:19 #5
Hmm - har ikk' tid til at få overblik over linket.. må opgive idéen tror jeg
Avatar billede mclemens Nybegynder
26. juni 2006 - 14:24 #6
ok :o)
Avatar billede twistedup Nybegynder
26. juni 2006 - 16:20 #7
Fandt ud af det! Svaret var her http://www.eksperten.dk/spm/359346
Avatar billede mclemens Nybegynder
26. juni 2006 - 18:40 #8
[ Mit problem er, at jeg vil have en fadet baggrund i iframen, så man kan se bg-layoutet til siden iframen ligger på. ]
Nåh, du ville bare have den 100% transparent?
- troede du ville have den "halv-gennemsigtig" fordi du havde kigget
på brug af opacity :D ... kast lige selv et svar og afvis mit så ;)