Avatar billede bitmand Nybegynder
10. maj 2001 - 14:25 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Styresystem

Jeg har læst lige frem og tilbage i denne kategori om folk der overclocker i hoved og r** :)

Jeg har også læst at en del personer har problemer med det, og så kommer alle de kloge hoveder med gode råd om grafik kort, ram, cpu, bundkort osv.. :)  (Manner eksperten er et godt sted :))

Anyway, det jeg egentlig ville spørge om, er:
Har styresystemet intet at sige?

Jeg syntes selv at min computer yder generelt dårligere (i spil) efter at have installeret Win2K!
(FYI min maskine: amd k6/2-500, 192mb ram, matroxG450)

:)
Avatar billede webwally Nybegynder
10. maj 2001 - 14:51 #1
Hvis din maskine kører dårligt under Windows 2000, er det nok et spørgsmål om tweaking! Prøv at besøge www.tweak3d.net hvor du kan finde glimrende guider til at optimere din Windows 2000.
Avatar billede hotpop Novice
10. maj 2001 - 16:43 #2
nu er win2K jo også det styresystem som yder bedst i spil så det er svært at sige: http://www.artikeldatabase.dk/pdf/04/2001/03/02442.PDF
Men generelt kan jeg kun anbefale at sørge for at få opdateret alle drivere til nyeste versioner.
Avatar billede arne_byste Nybegynder
12. maj 2001 - 21:35 #3
Går ud fra at du førhen havde Win98?
Win2000 er jo NT baseret og et meget \"tungere\" OS, det er derfor klart at det virker \"dårligere\"... men du kan sagtens optimere systemet som \'webwally\' også nævner...
Avatar billede hanmo Nybegynder
14. maj 2001 - 23:12 #4
Jeg ved ikke hvordan Matrox win2K drivere er, men så vidt jeg kan huske, var de lidt langsomme i optrækket. Jeg kunne forestille mig, at driveren til win98 simpelthen er bedre.
Men en ting, som har været et problem med win2k, er (den manglende) understøttelse af ATA100. Men det skulle jo være løst med den netop frigivne SP 2 :)
Under alle omstændigheder, så kan der tweakes en del med win2k. Der kører en masse services, der ikke altid er nødvendige..
Såå.. nyeste drivere, SP 2, tweaking og du kan sikkert hente noget :)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
14. maj 2001 - 23:25 #5
Her et lille link der viser dig hvordan du kan optimere din win2k http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2034