Avatar billede myggi Nybegynder
25. juni 2006 - 22:06 Der er 15 kommentarer

ASUS A6JA-Q011P og trådløst netværk

Jeg har en netgear trådløs router ....

der er tilsluttet flere pc'er.til det rrådløse netværk...MEN min ASUS A6JA-Q01
kan bare ikke komme på nettet ....har samme indstillinger som de øvrige pcér...

Den har forbindelse til den trådløse router ...men ikke til internettet.....

Gad vide hvad jeg har gjort forkert...

PS: jeg har kik flex total og den trådløse er konfigureret til ip adr. 192.168.0.1

Mvh Sonja
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2006 - 22:19 #1
Hvordan ved du at du har fat i routeren ?

Anvender du sikkerhed/kryptering på routeren, og hvilken ?
Avatar billede myggi Nybegynder
25. juni 2006 - 22:34 #2
I status for trådløs netværksforbindelse kan jeg se disse oplysninger
Ip adresse 192.168.02
Undermaske 255.255.255.0
Gateway 192.168.01

Jeg anvender WEP kryptering
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2006 - 22:44 #3
Og disse oplysninger er for den maskine der ikke kan komme på nettet ?

WEP kryptering har et nøgleindex, og det nøgleindex som routeren anvender, det skal du også anvende i netkortet. Så nd i routerens opsætning og tag en kik under trådløs opsætning. Der skulle nøgleindex gerne stå. Derefter ind i netkortets opsætning, og give den den rette nøgleindex.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2006 - 22:46 #4
I netgear mener jeg det hedder noget med key1 key2 key3 og key4.

Hvis du markerer key1 f.eks. så er det koden der står ud for denne du skal anvende i netkortet.
Avatar billede myggi Nybegynder
25. juni 2006 - 22:51 #5
Jeg har tildelt samme nøgle som på de andre pc'er  ..... og efter at nøgle er tildelt hentes ip adresse og status vises som tilsluttet...

Ja disse oplysninger er for den pc som ikke kan komme på nettet..

det er mig en MEGET stor gåde med denne pc....
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2006 - 22:53 #6
Sluk for routeren i 10 - 15 sekunder, for så rebooter routeren. Det løser af og til problemet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2006 - 22:54 #7
Har din ASUS været på nettet gennem denne router ?
Avatar billede myggi Nybegynder
25. juni 2006 - 22:59 #8
den har kun været på nettet via kabel.....og jeg kan desuden oplyse at pc'en ikke har kunnet tilsluttet andre trådløse netværk....kan det mon være en firmvare opdatering ..
Jeg kender ikke så meget til ASUS (er IBM freak)

Jeg har haft routeren slukket mange gange ....den har været "reset" en del gange
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2006 - 23:05 #9
Ok, prøv at deaktivere WEP bare for at udelukke at det skulle være det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2006 - 23:10 #10
Altså i routeren
Avatar billede myggi Nybegynder
25. juni 2006 - 23:11 #11
jeg har prøvet at deaktivere og har prøvet WPA_PSK kryptering...uden held...
gad vide om der er noget specielt ved det trådløse netkort på denne ASUS model ??????
Avatar billede myggi Nybegynder
25. juni 2006 - 23:19 #12
PS: jeg må virkelig sige tak for din tålmodighed......
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2006 - 23:23 #13
Ja netkortet er jo tændt, når den får en IP adresse, og den har også forbindelse til routeren, når den får en Ip adresse.

Prøv at genstarte routeren igen. 10- 15 sekunders afbrydelse. Genstart den bærbare.

Når det hele er oppe at køre igen, så dobbeltklikker du på det lille trådløst netværksikon nederst til venstre. Tryk på fanebladet understøttelse. Klik på reparer.

Hvis det ikke giver resultat, så gårr du ind under fanebladet generelt. Der trykkerr du på egenskaber. Klik på fanebladet trådløse netværk. For oven står " Brug windows til at konfigurere - - -" er der flueben ud for dette ?

Længere nede står "Foretrukne netværk" Står navnet (SSID) på dit netværk der ?

Hvis det gør, marker det, og tryk på knappen egenskaber. Står der den rigtige kryptering, og den rigtige Nøgle ? Hvis derr ikke er key1 key2 key3 og key4, så skal der ud for nøgleindex stå 1 hvis det er key1 i routeren. 2 hvis dett er key2 i routeren, og så fremdeles.
Avatar billede myggi Nybegynder
10. juli 2006 - 10:16 #14
Hej ...undkyld den lange svartid ....mit problem er løst nu ......
du skal lige have point
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juli 2006 - 23:08 #15
Så må du også love at fortælle hvordan du fik det løst :-)