Avatar billede zcary Nybegynder
25. juni 2006 - 18:54 Der er 13 kommentarer

Problemer med opstart

WINDOWS XP PRO

Min computer vil ikke starte op med vinduet

Windows XP

[oooo>----]

i stedet komme der en sort skærm med et blinkede:

_

Når hjælpesiden med fejlsikret tilstand mm kommer reagerer den ikke efter jeg har trykket enter på en af valgmulighederne

Kan i nogle tilfælde godt få den strartet men så genstarter den på et tidspunkt.

Har forsøgt at geninstallere en ægte XP pro for denjeg har nu er fake.

Er ikke så god til at forklare. håber i forstår
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2006 - 19:16 #1
Boot op på din XP-skive - vælg REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL - log ind - vælg drev - skriv - chkdsk /r /f  -> klik enter
når chkdsk er færdig (tidskrævende) skriv exit -> klik enter så burde computeren genstarte
Avatar billede zcary Nybegynder
25. juni 2006 - 19:29 #2
Hvordan ?

har haft chkdsk kørende i 4 timer uden at den rørte sig fra 32%, men ka da godt prøve igen.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2006 - 19:39 #3
"har haft chkdsk kørende i 4 timer uden at den rørte sig fra 32%, men ka da godt prøve igen."
Jamen det tyder jo på at der var noget at komme efter, kører du FAT32 eller NTFS ? kørte du kun "chkdsk" eller havde du tilføjet nogle parametre ??
Avatar billede zcary Nybegynder
25. juni 2006 - 19:42 #4
Altså kørte hele den blå side hvor den tjekkede mit C drev.

kører NTFS
Avatar billede serverservice Praktikant
25. juni 2006 - 19:43 #5
Ok det lyder som problemer med din harddisk - du bør teste den med et program fra harddiskproducenten - du finder dem alle på www.ultimatebootdisk.com harddisk tools - eller følger linket til producentens side. Her opretter du en diskette eller cd til test. Alternativt kan du brænde hele cdén fra linket hvis du har en rimelig forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2006 - 19:47 #6
"Altså kørte hele den blå side hvor den tjekkede mit C drev." Mener du dermed at du kørte fra programmet ? det jeg taler om er jo at køre fra cd-en det er ofte med større succes
Avatar billede zcary Nybegynder
25. juni 2006 - 19:48 #7
Det vil jeg så gøre

Har en Maxtor 200 GB
Avatar billede serverservice Praktikant
25. juni 2006 - 20:05 #8
Avatar billede zcary Nybegynder
25. juni 2006 - 20:17 #9
Tak

Har fået den til at fungere igen men ved ikke hvornår den genstarter hvis det sker.

Vil straks prøve powermax
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2006 - 20:28 #10
Jeg er lidt i vildrede med din kommentar, har du kørt chkdsk /r /f  eller????
Avatar billede zcary Nybegynder
25. juni 2006 - 20:48 #11
ved ikke hvilken det var. kiggede det ikke igennem
Avatar billede zcary Nybegynder
27. juni 2006 - 23:23 #12
Problemet er kommet igen og jeg vil nødig fjerne nogle af mine drev med Powermax.
Kan heller ikke geninstallere mit XP igen.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2006 - 07:49 #13
Vi prøver en gang til, har du kørt chkdsk /r /f  eller???? Tro mig det ville være meget lettere at forsøge at hjælpe dig hvis du svarede korrekt på det du blev spurgt om