Avatar billede madsenfc Nybegynder
24. juni 2006 - 22:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ændre størrelse på layer?

Hey

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man ændrer størrelsen på at allerede eksisterende layer?
Avatar billede louisek Mester
24. juni 2006 - 22:47 #1
kan du forklare hvad det er du gerne vil? Er det et spørgsmål om skalering eller billedets samlede størrelse?
Avatar billede madsenfc Nybegynder
24. juni 2006 - 22:51 #2
Altså selve det lager man starter med at vælge pixel størrelse på. Jeg har siddet og leget med noget her den sidste times tid, men vil grne gøre layet større, altså den firkant man starter med.
Avatar billede hcma Novice
24. juni 2006 - 22:54 #3
File -> New -> og sæt målene derinde
Alternativt kan du ændre et allerede åbent billede (som kan være tomt):  menuen Image -> Image size o.s.v.....
Avatar billede louisek Mester
24. juni 2006 - 22:56 #4
File -> new -> så kommer der en dialogbox op hvor du kan definere størrelserne i dit nye dokument

Hvis du allerede sidder og har lavet noget men du gerne vil have billedet større:

Image -> imagesize (skalerer dokumentets indhold med op i den nye atørrelse)
Image -> canvas size (giver dig et større "lærred" men bibeholder indholdet i dets oprindelige opløsning)
Avatar billede madsenfc Nybegynder
24. juni 2006 - 23:10 #5
mange tak:D

Men nu jeg har jer... kan man lave søge felt i photoshop?
Avatar billede louisek Mester
24. juni 2006 - 23:13 #6
søge felt? ... som på et gevær ... eller som i onlinehjælp?
Avatar billede madsenfc Nybegynder
24. juni 2006 - 23:19 #7
online hjælp
Avatar billede louisek Mester
24. juni 2006 - 23:21 #8
help -> photoshop help

der er en søgefunktion der
Avatar billede madsenfc Nybegynder
24. juni 2006 - 23:22 #9
nåå, tænkte mere om man ikke kunne lave en, altså som var placeret på en hjemmeside
Avatar billede louisek Mester
24. juni 2006 - 23:23 #10
lave en knap?
Avatar billede madsenfc Nybegynder
24. juni 2006 - 23:25 #11
altså ligesom sådan en som eksperten har oppe i højre hjørne, hvor man kan søge på alt muligt på hjemmesiden
Avatar billede louisek Mester
24. juni 2006 - 23:28 #12
det er jo programmering ... men selve feltet kan du godt lave ... jeg ville nok vælge at lave det i Illustrator dog :O)
Avatar billede madsenfc Nybegynder
24. juni 2006 - 23:30 #13
hmm... kender jeg ikke til... skal bare lave et slags design til en hjemmeside. Og har ladet mig fortælle at man godt kan lave en hjemmesidei photoshop:S...
Men lige en sidste ting, og så får du pointene.
Kan man justere størrelsen på rounded rectangle tool, når man har lavet et?

Du kan måske godt høre jeg er ny?;)
Avatar billede louisek Mester
24. juni 2006 - 23:36 #14
edit -> transform -> scale
Avatar billede madsenfc Nybegynder
24. juni 2006 - 23:37 #15
mange tak, er hver så god:)
Avatar billede louisek Mester
24. juni 2006 - 23:38 #16
tak