Avatar billede hyggehesten Nybegynder
23. juni 2006 - 23:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Terminal server

Hej

Nu har vi lige fået en server ind af døren, og vil derfor gerne have hjælp til at installere terminal server på den. Det skal være så man kan logge på serveren og på den måde køre programmer fra den. Meget gerne en Step-to-step guide.
Avatar billede leif Seniormester
23. juni 2006 - 23:11 #1
Husk at I skal have Terminal Services CAL.

Nu aner vi intet om jeres setup i forvejen, køres der fx. med AD ?

1. Installer basis Windows 2003
2. Meld den ind i domænet som om det var en Windows XP (Forudsat at I kører med AD som brugerne skal valideres med)
3. Installer via Manage Server, Terminal Services og følg guiden.
4. Installer de programmer som brugerne skal have adgang til, helst installer dem via Add/Remove programs i Controlpanel
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
23. juni 2006 - 23:15 #2
Den er HELT ny, der køres intet på den i forvejen.

AD?
Avatar billede leif Seniormester
23. juni 2006 - 23:16 #3
ActiveDirectory
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2006 - 09:23 #4
Det er rimelig omfattende at installere, hvis du vil have noget hjælp til det så kontakt mig på sole@klarisma.com giver gerne noget gratis rådgivning over telefon.

mvh Sole
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2006 - 10:22 #5
soledk -> Hvorfor ikke guide ham her, så kunne det være andre som kunne få nytte af det.

Jeg mener nu ikke at der er så omfattende som du får det til at virke, men ja, men skal have en generel forståelse for hvad Terminal Server er og kan bruges til, samt generel forståelse på Servere.

Har du ikke det kan alt være besværligt at sætte op.
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
24. juni 2006 - 11:58 #6
Hvis AD nu ikke skal benyttes=?
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
24. juni 2006 - 11:58 #7
soledk -> tak for tilbuddet, kan godt være vi kommer dertil :)
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2006 - 12:22 #8
Så hopper du bare punkt 2 over, men så skal du oprette Local Users, hvis I skal have hver jeres profil.
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
24. juni 2006 - 13:06 #9
Bør AD sættes op eller giver det ikke den store fordel?
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2006 - 13:45 #10
Nu aner vi ikke om det er den eneste server du/I har og hvad formålet ?
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2006 - 13:46 #11
Men jeg ville aldrig kører AD, DNS og Terminal Server på en og samme server.
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
24. juni 2006 - 15:25 #12
Ja, det er den eneste server vi har.

Vi skal have den til at køre som Terminal så brugere kan logge på og køre deres programmer fra serveren.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2006 - 01:55 #13
leif -> Selve installationen af terminal server er ikke svært nej, men hvis man skal sætte netværk, domæne, fil print, terminal med programmer og rettigheder, osv så er det måske ikke lige noget man gør første gang uden at have gjort sig nogle overvejelser og have noget erfaring.

Jeg mener ikke der er nok informationer om hvordan systemet skal anvendes, antal brugere, programmer, sikkerheds ønsker, osv. til at man bare bør installere fra hoften.

Derfor foreslog jeg telefon samtalen for at prøve at afdække behov og ønsker, og ud fra det lave en løsning på hvordan systemet skal sættes op, og tilmed foreslog jeg det gratis.

Men det kan da være at det er min flere års konsulent erfaring der for mig til at tænke for snævert, og man bare kan installere og håbe på det bedste, eller også er det netop fordi næsten alle mine kunde har prøvet det først, og har små opsætnings fejl der kan gøre dagligdagen sur, istedet for at sætte det rigtigt op fra starten.

med andre ord, derfor syntes jeg ikke bare man kan "guide ham her".

Bliver lidt iriteret over at jeg tilbyder hjælp i ekspertens ånd, dvs gratis, og at nogen får ondt over det.

hyggehesten -> tilbudet står ved magt, har du spørgsmål eller brug for hjælp ud over det du kan få via det her medie, skriver du bare.

mvh Sole
Avatar billede leif Seniormester
25. juni 2006 - 14:06 #14
soledk -> I Eksperten's ånd ? Det er ikke noget vi skal diskutere, men jeg mener at generelt er Eksperten til for selvhjælp så langt hen af vejen det er muligt. Vi kan være enig om at der mangler en del oplysninger for at give den perfekte vejledning, men jeg svarer ud fra de oplsyninger jeg får.
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
25. juni 2006 - 14:18 #15
Vi skal have 4 klienter, det skal være muligt at printe ud vi skal have et domæne på så man ikke skal huske en lang ip, mere der skal skrives?
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
03. juli 2006 - 19:40 #16
lukket .........