Avatar billede miovester Nybegynder
23. juni 2006 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dårlig grafik

Jeg har lige købt en ny pc'er med en fladskærm.

Det virker som om grafiken er meget dårlig, ikoner ser mærkelige ud.
Skærmen er meget lys og bokstaverne virker smalle og meget svær at læse. Det er direkte ubehaligt at kigge på skærmen i længer tid.

Jeg har prøvet med en anden alm. skærm og det var bedre, næsten normalt.

Er skærmen forbillig eller kan der gøres noget?

- 19" BENQ skærm (8 ms)
23. juni 2006 - 16:47 #1
Hvilken Skærm-opløsning/frekvens har du valgt ?
Avatar billede miovester Nybegynder
23. juni 2006 - 16:51 #2
1280 gange 1024
60hz
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2006 - 16:54 #3
Det er utroligt vigtigt for nogle skærme at det benytter de rigtige instillinger og drivere. Prøv at søg på tidligere spg., jeg ved problemet har været nævnt før.
Avatar billede dancemaniac Nybegynder
23. juni 2006 - 17:33 #4
jeg tror ikke at det er skærmen der fejler noget. Men det kan være dit grafikkort der ikke understøtter det ordnenligt. Lyder ligt mærkeligt, men sådan var det for en af mine bekendte. Hvis du har fået drivere med, meget sjældent, så installere dem.
Avatar billede miovester Nybegynder
23. juni 2006 - 17:54 #5
jeg har ikke fået drivere med.
Prøver at finde nogle drivere på nettet men unden held indtil videre
Avatar billede miovester Nybegynder
23. juni 2006 - 17:56 #6
Har fundet noget her, men er ikke sikker på at det er det rigtigte:

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Kan du hjælpe
Avatar billede dancemaniac Nybegynder
24. juni 2006 - 05:33 #7
Tja, hvilket grafikkort har du ? og har du ikke et link til noget mere detajleret om din skærm ?