Avatar billede gippermand Nybegynder
22. juni 2006 - 22:52 Der er 4 kommentarer

Database misforståelser

Hejsa
Jeg har et lille problem, og med tiden er det blevet meget større.
Årsagen til at jeg har problemet skal jeg ganske kort beskrive her. Jeg har fået en hjemmeside hos Cliche.dk men enten vil de ikke hjælpe folk, eller så kan de ikke det, og bare tjene penge på folk. Dokumentation ja det har jeg masser af, og derfor håber jeg at en herfra kan komme med den hjælp jeg burde have fra Cliche.
Først fortalte de mig ikke hvordan jeg kom ind til mine mail, og først efter lang tid, fik jeg hevet det ud af dem. Så fik jeg en mail som fortalte dette.
"Hvis du har bestilt et Gamma, Delta eller Epsilon suite med PHP understøttelse og ønsker en MySQL database, skal du sende en email til mysql@cliche.dk og bede om dette."
Da jeg så bad om et php, da jeg ville have et Forum tilknyttet min hjemmeside, ja så kom denne mail.
"Databasen er hermed oprettet

loginoplysninger
--------------------------------------
mysql06.clice.d8k
Bruger : navn
Pass  :  det samme som ftp"
Her kommer den ene fejl, for jeg opretter Forummet som man skal via guider i phpBB2.dk og får scriptfejl. Dem vil Cliche ikke rettet, selvom jeg gør dem opmærksom på at det er dem som har givet mig fejlen, for jeg skrev det de har sendt til mig MEN se lige på deres adresse.......clice...og d8k....så får jeg en ny fejl med næste mail.
"Hej

Du skal gå ind på denne adresse for at kunne tilgå phpmyadmin:
mysql06.clice.dk

Venlig hilsen
Support
Cliche.dk A/S"
igen med kun clice, men dog med dk til sidst. Men det var ikke nok for senere fik jeg af vide pr telefon at det ikke er mysql06.clice.dk, men mysql08.clice.dk.

Ja så kom jeg ind i phpadmin, men der står kun mit navn, og ikke andet, så har jeg fat i dem igen, og får denne mail til sidst.
"Hej

Hvis du logger ind på mysql08.cliche.dk med dine koder, vil du kunne se
at du har en database oprettet. Derved forstår jeg ikke dit spørgsmål.

Du skal selv ligge din database op på phpmyadmin før at din site vil
kunne forbinde til den.

Venlig hilsen
Support
Cliche.dk A/S"

Hvordan lægger man så den op, når der er scriptfejl, og der ikke står andet end sit navn inde hvor de siger at databasen skal stå, og trykker jeg på det navn derinde, så sker der ikke noget, og i vis tråde, står der under databaser at der ikke er noget......Nu klør jeg mig i hovedet og siger sker dette for at kunder, og er politikken virkelig så elendigt.......Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg kan give point, men hvor mange skal man give, for jeg har aldrig før givet point, så undskyld hvis det ikke er nok, og om det er fint nok.

Mvh Per Sørensen Hjemmeside uden Forum.
Avatar billede welcro Nybegynder
23. juni 2006 - 01:01 #1
Ikke at det hjælper dig, men hvis du kan, så skift de fjolser ud!
Har du prøvet phpmyadmin når det virker, f.eks på din egen PC, altså oprette tabeller osv?
Avatar billede gippermand Nybegynder
23. juni 2006 - 01:37 #2
Hejsa welcro

Ja jeg har også tænkt på det fra næste år....desværre lige købt siden.
Det er nok tabeller som mangler derind, men aner ikke hvordan de laves, og hvordan det kommer ind i phpadmin. Jeg ved at der er noget med at importere og exportere, men der skal også være noget jeg kan importere til databasen, og det kan jeg for at sige det pænt ......ikke finde ud af.....Der er nogen som kan det, jeg håber bare at jeg kan noget andet. Jeg har da lavet min hjemmeside alene uden hjælp, selvom der mangler en del, før den er helt færdig, men php er ikke min stærke side.
Mvh Per
Avatar billede leif Seniormester
23. juni 2006 - 08:45 #3
Tabellerne creates i install guiden.

Har du prøvet at bruger mysql08.cliche.dk som hostnavn ?
Avatar billede gippermand Nybegynder
26. juni 2006 - 12:03 #4
Hejsa Welco og Leif
Er først kommet til ny, da jeg har været på sygehuset, da jeg har dårlig hjerte.
Jeg har læst jeres svar, og må vente med at give en besked, da webstedet ganske simpel har lukket min phpBB2 ned, så jeg ikke kan komme ind i mappen eller henvende mig til en fil i mappen, så nu afventer jeg et svar på hvorfor de har gjort det.

Man kan godt blive gal i skralden over sådan noget.

Mvh Per