Avatar billede badguy Nybegynder
02. maj 1999 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Partition Magic 4, at konvertere partition til logsik drev

Hej

på min ene HD er der underligt nok to primary og en extended partition, som kun indeholder et logical drive.

jeg ville spørge om jeg via PQMAGIC 4 kunne lave den ene primary partition om til et logical drive i extended partition?

som er det nu er der en primary kaldet D:, en primary kaldet H: og en extended med et logical drive kaldet G:

det er lidt skod at jeg ikke kan bytte om på de der G: og H:
Avatar billede ruprect Nybegynder
03. maj 1999 - 09:01 #1
2 Primary drev på een HDD - Det lyder godt nok utroligt, Jeg kan kun anbefale at du tager en backup af dine data - Og så opretter dine partitioner igen. Og denne gang uden en Primary partition da man kun skal oprette en sådan på Master HDD.

- Michael
Avatar billede badguy Nybegynder
03. maj 1999 - 13:34 #2
jamen PQMAGIC opretter jo selv en masse primary hvis man beder om det.

nåh men altså det er fordi at

pga en virus blev hd'ens første MB overskrevet af lort, så det hele forsvant og så kørte jeg diskdoctor på den og der fandt den altså drev E og D.

men så lavede den jo bare drev D til en primær og så en  masse tom plads der hvor C: havde været...
Avatar billede jpswebcon Nybegynder
03. maj 1999 - 20:58 #3
du skulle nok starte forfra, fdiske og lægge ny windows ind.
husk cdrom driver!
Avatar billede lrj Nybegynder
04. maj 1999 - 21:54 #4
Så vidt jeg erindrer kan man have op til 4 primary partitions - men kun 1 kan være sat til ACTIVE. Det er den der bootes på.
En extended partition lægges i en primary partition, og kan så indeholde yderligere logical partitions. Der er på denne måde muligt at lave mere end 4 partitioner på en disk.

Har du problemer med at der er lavet om på drevbogstaver, har PM4 så vidt jeg erindrer en drive-mapper, som kan gå dine installerede programmer igennem, og rette fejlagtige referencer.

For at svare kort på dit egentlige spørgsmål: Ja, du er bare nødt til at gøre det lidt af gangen, ud fra hvor meget plads du har fri på drevet der skal flyttes. Du gør så partitionen så lille som den frie plads tillader, og udvider dernæst den extended partition. Herefter opretter du et nyt logical drev i den extended partition, og bruger den frie plads på det. Fyld nu data over fra den der skal nedlægges. Fortsættes indtil alle data er flyttet.

Håber det hjalp.

/Laust
Avatar billede badguy Nybegynder
05. maj 1999 - 13:10 #5
jaja jeg er nok nødt til at slette noget fra den, det er der ikkenoget at gøre ved...
Avatar billede lrj Nybegynder
06. maj 1999 - 19:51 #6
Har du slet ikke noget fri plads? Så må man jo til at prioritere, eller låne en brænder... WinZip er også meget god at have...

Sådan noget som MP3 kan man jo altid finde igen...