Avatar billede donpedro Nybegynder
22. juni 2006 - 14:00 Der er 5 kommentarer

Vurdering af site

Hej Alle,

Ja, opgaven er simpel...

Jeg vil gerne høre jeres mening om designet af et nyt site jeg er igang med. Alt er til debat. Gode ideer modtages gerne.

Udkast til forside kan ses på www.180277.dk/forside_screen.jpg

Udkast til underside kan ses på www.180277.dk/underside_screen.jpg

Glæder mig til at høre jeres mening...
Avatar billede madeindk Nybegynder
22. juni 2006 - 14:05 #1
Jeg kan godt lide dit design - det er lige mig. Måske vil nogen syntes det er lidt kedeligt, men syntes det virker meget fint. Har lige skrevet 3 hurtige punkter:

- Yderst stilrent
- Meget overskueligt
- Gode afslappende farver
Avatar billede spragle Nybegynder
22. juni 2006 - 14:11 #2
Jeg er ikke "prof"-vurderingsmand - men her har du altså min mening.

Forside:
Flot side, virker meget rolig og harmonisk - du har lavet det, i de farver jeg godt kan li.
Jeg holder meget af, at adresseoplysninger mv. er placeret på hver side - tit leder man efter så "simple" informationer, det kan være irriterende.
Godt at seneste nyt spinger i hoved på én, når man kommer ind på siden.

Underside er også ok, men den er lidt tungere i venstre side end højre. Hvad havde du tænk dig af informationer i den højre, lyseblå del?
Avatar billede donpedro Nybegynder
22. juni 2006 - 14:43 #3
Spagle: I højre side kommer relevante informationer til respektive undersider. F.eks. info om specifikke kontaktpersoner, relevante links, relevante dokumenter...etc.

Jeg ved ikke lige helt hvordan jeg gør menuen i venstre side lidt "lettere" - måske det ville hjælpe at lave den 10 px mindre til fordel for tekstfeltet?!?

Lige et spm; er der for meget hvidt i toppen af siden...altså omkring logoet...eller giver det fin balance i jeres hoveder?

Hvis der er forslag til, hvordan jeg kan gøre siderne bedre, så er jeg lutter øre...
Avatar billede spragle Nybegynder
22. juni 2006 - 15:03 #4
Vedr. højre side:
At venstre side er tungere, skyldes måske, at du pt. ikke har nogen tekst i denne side, og at den derfor er helt "bar"... Jeg kan ikke lige pt. se, hvad ændringen skal være.

Mht. toppen:
Johh, den er meget hvid. Jeg tænkte på, om du kunne sætte tekste "Formidling, forvaltning og udvikling af erhvervsejendomme" i toppen som forklarende tekst til logoet - du kan evt. lad det tone ud - så det ikke står hårdt sort mod hvidt.
Teksten giver en god forklaring af hvilken side man er på. En forklaring som loget ikke umiddelbart giver.

Blot et forslag
Avatar billede gippermand Nybegynder
23. juni 2006 - 01:54 #5
Hejsa donpedro

Må jeg give mit besyv med til det du har gang i. Den forreste side virker for mig som arkitektonisk, hvor der sker et dejlig spil motiverne imellem med bygningerne og de tomme parceller foroven, dog mangler jeg lidt i det tomme felt under bygningerne.

Til billed 2 kan jeg se at det er en liste over emner som er fremme, og farverne står godt til hinanden. Også her mangler jeg lidt i hele højre side, du kunne måske vælge små parceller evt nybyggeri samt at græsarealet foroven fylder for meget som var det en parkfest eller festival som skulle foregå på plænen.

Jeg håber ikke at du tager det ilde op, og det er selvfølgelig op til dig at træffe den endelige afgørelse, men kan du bruge noget så er det din.

Held og lykke med siden og foretagenet.
Mvh Per Steinar