Avatar billede cryptoknight Nybegynder
22. juni 2006 - 13:29 Der er 1 løsning

BrowseForFolder med start i domænet

Hey,

Jeg vil gerne lave et script der lader en bruger vælge et share på netværket. Hvis jeg bruger flg:

Set objShell = CreateObject("Shell.Application")
Set objComp = objShell.BrowseForFolder(handle,text,options[,start])

...kan jeg godt få en dialogbox op hvor brugeren så kan vælge "netværkssteder->hele netværket->Microsoft Windows Network->MyDomain" og så der fra vælge en server og et share. Det jeg gerne vil have er at dialogboxen åbner direkte i MyDomain, så man altså f.eks. ikke har muligheden for at vælge sit eget c-drev.

Hvis jeg sætter konstanten 18 på som [start] starter dialogboxen i Netvæsrkssteder, men man skal så selv ind og vælge "hele netværket->..." osv.

Er der ikke nogen der ved hvad jeg evt kan sætte på for at få den til at åbne det rigtige sted? Eller måske har nogle kode-eksempler på det jeg lige står og mangler.

Takker
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
26. april 2007 - 13:24 #1
Nå, ikke. Jeg lukker...