Avatar billede kebee Nybegynder
22. juni 2006 - 12:23 Der er 1 kommentar

Noget lignende en DB til mobil

Hej.

Hvis jeg gerne vil lave en noget lignende en database (lidt i stil med adressekartoteket) Eksempelvis et navn med tilknyttet informationer. Hvordan ville man så kunne lave det til eksempelvis 6230i.

Skal man bare initialiserer objekter for hver person. Eller findes der et database værktøj?

En anden ting er om det ikke vil kræve for meget af mobilen at have alle de objekter oprettet hvis man ikke kan lave en database. Jeg er ret newbie i forbindelse med Java og mobiler.

Thanks
Avatar billede lborupj Nybegynder
07. juli 2006 - 19:46 #1
I J2ME (MIDP) er der noget der hedder RecordStore, der tillader at du gemmer ting i devicens (flash)RAM. Der virker "lidt" som en database, selvfølgeligt ikke lige så query venligt.... Hvis du vil gemme meget data eller dele data mellem flere klienter foreslår jeg du laver en service der er tilgængeligt vha. en alm. URL (HTTP) hvor du kan hente personoplysninger f.eks. ud fra et navn eller lign...