Avatar billede klausman Nybegynder
22. juni 2006 - 11:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Langsom browsing på internettet

Vi oplever at internettet kører meget langsomt. Vi har lige fået installeret en 2048/512 linie fra cybercity. Går vi ind på en hjemmeside, så venter browseren meget længe (5-30 sek) inden der kommer svar tilbage, hvorefter siden vises i løbet meget kort tid! Enkelte hjemmesider kommer frem med at siden kan ikke vises.

I forbindelse med cybercitylinien, har vi modtaget et zyxel 650 adsl modem/router. I mellem den og min switch sidder en Zywall 50 - firewall.
Pinghastigheden til firewallen er under 1ms - tilfredsstillende
Pinghastigheden til modem/router er på mellem 2-3 ms.

Jeg har prøvet køre programmet TPtest, med følgende resultat:
TCP: afsendelse 250,85 Kbit/s
TCP: modtagelse 1,32 Mbit/s
UDP: afsendelse 450,27 Kbit/s
UDP: modtagelse 1,80 Mbit/s

Båndbredde til rådighed TCP/UDP:
Afsendelse 55,7%
Modtagelse 73,4%

Er det et linie problem eller er det min firewall, som er flaskehalsen, måske noget helt tredje?
Firewallen har været anvendt i et lignende setup på en sonofon forbindelse, men har været reset'et i forbindelse med skiftet fra sonofon til cybercity. Den er så blevet omkonfigureret, men anvender stort set standardsetup.

På forhånd tak
22. juni 2006 - 12:57 #1
... kunne man forestille sig noget 'snavs'/virus på putter som trækker resourser ?
Avatar billede klausman Nybegynder
23. juni 2006 - 07:28 #2
Problemet er løst!
Den router som vi havde modtaget fra cybercity - zyxel 650, kan ikke sættes i bridge/transparent mode. Hvilket resulterede i, at for at komme igennem til nettet skal vi igennem to NAT's. Cybercity sender nyt udstyr