Avatar billede klas Juniormester
16. november 1999 - 19:27 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

sub domains

er der ikke en der kan hjælpe med at få min server til at lave sub domains???

jeg har helt egen server.. men er der noget der skal slåes til på den før man kan få nogle af de scripts der findes til at vike? (fx. "wildcards" som er nævnt i et af dem)

det skal gerne virke på virtuel domains

hjælp  :-)
Avatar billede ravex Nybegynder
16. november 1999 - 20:14 #1
Hej Klaus.

det gør du inde under IIS MMC.. der kan du definere dem næsten ligesom på apache

Mvh
RaveX
www.funet.dk

Avatar billede hojben Novice
17. november 1999 - 09:04 #2
Start MMC (Management Console), Udvid Internet Information Server, Udvid "Serveren" Højreklik på "Serveren" og vælg NEW --> New WebSite --> [Enter] Angiv Servernavn (Dette skal være det domæne kunden har købt uden www. Ellers kan vi ikke hitte rede i det.[Enter] Tildel samme ip-adresse som Serveren og lad porten være på 80 Søg efter biblioteket hvor siderne kommer til at ligge d:\http\www.domæne.dk)[Enter][Enter]
Højreklik på dit nyt site og vælg properties. Under [Web Site] trykker du [Advanced],[Add] og igen IP-adressen, port 80 og www.domæne.dk -->[OK],[OK],[OK]. Hvis det er et pege-domæne, skal du trykke på Home Directory, vælg "A Direction to an URL, Skriv "www.pegedomaene.dk i feltet neden under. (Marker domæne.dk og tryk på "play" i menuen. NU er domænet klar til at blive brugt.) På NT!!!
Avatar billede klas Juniormester
17. november 1999 - 14:52 #3
Jeg har ikke prøvet det endnu.. men det ser da ud til at være det samme som at oprette normale domæner?

Den eneste forskel er vist at jeg ikke angiver serverens ip når jeg opretter domænet men lader det stå som [all unasigned]

Det skulle jo være subdomains.. som

www.hojben.klas.dk

Jeg har oprettet klas.dk både med og uden www - - -
Avatar billede hojben Novice
17. november 1999 - 15:27 #4
Det er på samme måde, den eneste forskel er at Homedirectory skal rettes.... *S*
Avatar billede hojben Novice
17. november 1999 - 15:29 #5
Upz... det der er afgørende er Hostname... Skriv www.hojben.klas.dk der og husk at du jo oxi skal lave subdomænet i din DNS
Avatar billede klas Juniormester
17. november 1999 - 17:57 #6
jeg har ikke egen DNS da jeg er i serverpark.. har kun egen IP..

Jeg ville have det sådan at jeg kunne bruge et script som dette:

<!--#set var="host" value="$HTTP_HOST" -->
<!--#if expr="$host = /mp3search.amokk.dk/ || $host = /www.mp3search.amokk.dk/" -->
<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=0;URL=http://www.amokk.dk/mp3search/ -->
<!--#elif expr="$host = /me.amokk.dk/ || $host = /www.me.amokk.dk/" -->
<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=0;URL=http://hjem.get2net.dk/yebzqey/ -->
<!--#elif expr="$host = /www.yebzqey.amokk.dk/ || $host = /yebzqey.amokk.dk/" -->
<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=0;URL=http://www.amokk.dk/me/ -->
<!--#elif expr="$host = /futte.amokk.dk/ || $host = /www.futte.amokk.dk/" -->
<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=0;URL=http://www.futte-galsgaard.subnet.dk/ -->
<!--#else -->
<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=0;URL=http://www.amokk.dk/index2.html -->
<!--#endif -->

(taget fra et tidligere svar omkring subdomains besvaret af cyberesben)
Avatar billede hojben Novice
18. november 1999 - 08:04 #7
Hvis det ikke virker, så understøtter serveren det ikke.. Og så skal du have oprettet sub'et i din zonefil.. Spørg din serverpladsholder om de vil oprette det for dig,, Ellers flytter vi dig over til mig og så skal du få de subs du vil..
Avatar billede klas Juniormester
18. november 1999 - 13:15 #8
:-)  er det ikke standard at en NT4 server understøtter det?

Og du gav mig aldrig priserne på hvad det ville koste mig at komme i serverpark hos jer  :o)  men der skal jeg vel også have min egen server med.. så skal pladsen jo være noget billigere
Avatar billede hojben Novice
18. november 1999 - 13:36 #9
Standard?? Mener jeg ikke.. *SS* Priserne er ikke kommet videre fra chefen *S*
Avatar billede klas Juniormester
23. november 1999 - 01:58 #10
hmm.. hvornår gør de det  :-)
Avatar billede klas Juniormester
29. november 1999 - 16:04 #11
ingen som kan hjælpe ?
Avatar billede thkrath Nybegynder
29. november 1999 - 19:39 #12
Hvis du vil lave sådan et script skal du have en DNS server til at pege alle forespørgsler på *.klas.dk hen på den samme fil...
Som på http://www.pcmagasinet.dk ...
Avatar billede klas Juniormester
29. november 1999 - 20:21 #13
skod  så kan man altså ikke ..
Avatar billede hojben Novice
30. november 1999 - 19:06 #14
derfor kunne du da godt have givet pointene, efter alle de svar jeg gav!!
Avatar billede klas Juniormester
30. november 1999 - 20:33 #15
jeg kan godt se at du gav nogle fine svar . . men der var jo ingen af dem som svarede på spørgsmålet :o(
Avatar billede thkrath Nybegynder
30. november 1999 - 21:39 #16
Nånå her kommer man med et svar som er rigtigt nok - men point næææ - dem beholder han sku...
Avatar billede klas Juniormester
30. november 1999 - 21:45 #17
Det var da ikke rigtigt . . der står i spørgsmålet at jeg bruger virtual domains ( og jeg skrev senere at jeg ikke har egen dns)
Avatar billede klas Juniormester
30. november 1999 - 22:04 #18
jeg kan vel godt undvære nogle points.. men 200 points er meget at give væk når jeg ikke fik noget ud af det
Avatar billede thkrath Nybegynder
01. december 1999 - 15:07 #19
Men du har muligheden for at give mindre beløb væk...
- vistnok under avanceret
Avatar billede klas Juniormester
04. december 1999 - 04:24 #20
jeps . .  hvor meget er et svar jeg ikke kan bruge til noget værd ?