Avatar billede klausman Nybegynder
22. juni 2006 - 08:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IP konlikt

På mit netværk er der efter vi har modtaget en ny adsl forbindelse, begyndt at opstå IP konflikter på klienterne.
Det er en cybercity forbindelse, hvor der er et zyxel 650 modem, som deler interne IP'er ud i segmentet 10.0.0.1-10.0.0.99. Vi har så placeret en zywall 50 i mellem den og vores switch, som har fået en ekstern IP på 10.0.0.5 og den interne er 192.168.1.1. Zywall er også DHCP server, hvor den deler IP'er ud fra 192.168.1.32-168.1.64.
Vi har også en Small business server 2000, men her er dhcp slået fra, den har en fast IP, men uden for dhcp segmentet.
Er der nogen som kan hælpe, med hvorfor at vi oplever at der opstår konflikter
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2006 - 09:05 #1
Jeg kan ikke ud fra hvad du skriver. Men hvorfor ikke lige helgardere, og give jeres zywall en extern ip uden for dhcp-området, fx. 10.0.0.105 ?  På hvilket LAN er der IP-konflikter?
Avatar billede klausman Nybegynder
22. juni 2006 - 10:58 #2
Jeg har slukket for dhcp i vores adsl modem, og indtil videre ser det ud til at virke. Du må gerne ligge et svar, så lukker jeg spørgsmålet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2006 - 11:02 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak.  Men det må jo skyldes, at I har flere ting på 10.0.0.x-nettet end lige den der zywall  ?
Avatar billede klausman Nybegynder
22. juni 2006 - 11:27 #4
Det har vi ikke - den er kun kablet op til at forbinde til firewall, selvom vi havde så burde mine XP klienter vel ikke melde om ip-konflikt, idet de befinder sig på 192.168.1.33-66 segmentet, eller hva?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2006 - 11:38 #5
Ok, men så tror jeg heller ikke, at I har løst problemet.
Avatar billede klausman Nybegynder
14. juli 2006 - 11:19 #6
Efter at have kørt i drift et stykke tid, så har vi ikke haft nogen problemer. Vi har dog fået skiftet firewallen i mellemtiden, men før kørte det også uden problemer.